خبرگزاری کار ایران

تصویب ماده 4 لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها/ تثبیت اختیارات شوراهای اسلامی شهر و روستا

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۸۷۶

مشاور شهردار تهران در امور توسعه منابع پایدار، از تصویب ماده 4 لایحه درآمد پایدار شهرداری ها خبر داد و گفت: با تصویب این ماده اختیارات شوراهای اسلامی شهر و و روستا تثبیت شد.

به گزارش ایلنا، سید مناف هاشمی در خصوص آخرین وضعیت بررسی لایحه درآمد پایدار شهرداری ها در صحن مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی این لایحه از روز گذشته در صحن آغاز شد. روز گذشته کلیات لایحه، مواد یک تا سه و تبصره های مواد چهار تصویب شد. 

وی افزود: لایحه درآمدهای پایدار شهرداری ها یکی از لوایحی است که شهرداری ها از سال 62 منتظر بودند به مجلس راه پیدا کند و با تلاش بسیار با طرح دو فورتی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به صحن راه پیدا کرد. 

مشاور شهردار تهران در امور توسعه منابع پایدار در خصوص تاثیرگذاری این لایحه بر شرایط شهرداری ها عنوان کرد: در صورت تصویب این لایحه مباحث مرتبط با نوسازی اصلاح می شود. سهم شهرداری ها از جرایم راهنمایی و رانندگی به حساب شهرداری محل واریز شده و در ماده 4 اختیارات شوراهای اسلامی شهر و روستا محکم تر می شود. 

هاشمی ادامه داد: در ماده 9 این لایحه سهم شهرداری‌ها و دولت در مالیات‌ها و اختلافات موجود در لایحه مالیات بر ارزش افزوده و برابری سهم شهرداری‌ها و دولت هم در این ماده بررسی می‌شود. 

براساس گزارش شهرنوشت،‌ وی با اشاره به اینکه امروز ماده 4 لایحه درآمد پایدار شهرداری ها تصویب و از ماده 5 برای بررسی بیشتر به کمیسیون شوراها ارجاع شد، افزود: امیدوارم نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بتوانند این لایحه را تصویب کنند و یکی از آرزوهای شهرداری ها پس از سال ها محقق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز