خبرگزاری کار ایران

بهره‌گیری از مشوق‌های ستاد کل نیروهای مسلح برای ارتقای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۷۷۶

معاون آموزش متوسطه در نخستین همایش ملی پنجه‌های کارآمد سرباز ماهر اظهار کرد: آموزش‌وپرورش می‌تواند از مشوق‌های ستاد کل نیروهای مسلح برای ارتقای کمی و کیفی دانش آموزان هنرستانی، فنی حرفه‌ای و کاردانش استفاده کند.

به گزارش ایلنا، علیرضا کمرئی در نخستین همایش ملی پنجه‌های کارآمد-سرباز ماهر، اظهار کرد: در هرجایی که موضوع مهارت‌آموزی مطرح باشد ما ورود می‌کنیم مخصوصاً اینکه با جوانان نیز سروکار داشته باشد. قرارگاه مهارت‌آموزی به سربازان، جوانان خروجی‌هایی از آموزش‌وپرورش هستند که وارد سربازی می‌شوند، بنابراین ما از آنان حمایت خواهیم کرد.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۳۵درصد دانش آموزان در هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند، گفت:‌ به دنبال توسعه کمی و کیفی این بخش هستیم. در حال حاضر حدود ۹۵۰هزار نفر در هنرستان فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند که ۵۴۰هزار نفر آن هنرجویان پسر هستند. به‌طور میانگین سالانه حدود ۱۸۰هزار نفر نیز از پایه دوازدهم فارغ‌التحصیل شده و با مهارتی که کسب می‌کنند یا وارد دانشگاه شده یا به سربازی می‌روند، بنابراین مهارت‌آموزی به این افراد امر مهمی است.

معاون آموزش متوسطه ادامه داد: حوزه دیگر فعالیت ما مربوط به تمام بخش‌های دبیرستان است و ما آموزش‌های مربوط به دروس پایه نظری و متوسطه اول را نیز به‌گونه‌ای انتخاب کردیم که دروس کار و فن آموزی، فرهنگ و هنر و کارآفرینی در آن قرار دارد تا جوانان ما با یک سری مهارت‌ها نیز آشنا شوند.

وی افزود: دسته سوم فعالیت‌ها نیز مربوط به یک آموزش‌های پراکنده است که به دانش آموزان و افراد ارائه می‌شود.

کمرئی با اشاره به مشوق‌هایی که ستاد کل نیروهای مسلح برای سربازان ماهر در نظر گرفته است، گفت: وزارت آموزش‌وپرورش می‌تواند از این مشوق‌ها برای ارتقای کمی و کیفی دانش آموزان هنرستانی، فنی حرفه‌ای و کاردانش استفاده می‌کند چراکه متأسفانه در برخی از مراکز با این مسئله روبرو هستیم که فضا و تجهیزات وجود دارد اما هنوز دغدغه‌ای برای تحصیل در این بخش در دانش آموزان ایجاد نشده است که مشوق‌ها می‌تواند در این حوزه مؤثر باشد و به عبارتی می‌توان گفت که ما چاره‌ای جز مشوق در این بخش نداریم.

وی به برخی از اظهارات مطرح‌شده در مورد سهم پایین مدارس دولتی در میان رتبه‌های برتر کنکور اشاره کرد و گفت: برخی از تحلیل‌هایی که در فضای مجازی و رسانه‌ای در مورد رتبه‌های اول کنکور و مدارس دولتی مطرح می‌شود تحلیل‌های نادرستی است؛ البته باید مدارس دولتی تقویت شود اما آنچه در این تحلیل‌ها مطرح‌شده دقیق نیست چراکه بسیاری از مدارس نمونه دولتی و ... نیز جزو مدارس دولتی محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز