خبرگزاری کار ایران

نظری در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

رایزنی با نمایندگان مجلس برای افزایش اختیارات شوراها در لایحه مالیات بر ارزش افزوده

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۷۰۸

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر گفت: امیدواریم نظر شوراها و شهرداری‌ها در لایحه مالیات بر ارزش افزوده لحاظ شود و اختیارات پارلمان و دولت محلی افزایش پیدا کند.

حجت نظری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص نقش شورای شهر در ایحاد مکانیزم‌ها و راه‌های رسیدن به منابع پایدار درآمدی در شهر تهران، اظهار داشت: این وظیفه شورای عالی استان‌ها است که در مورد طرح‌ها و لوایح پیشنهاد طرح‌های پایه‌ای و فرادست را بگیرد، آنها را جمع‌بندی و در قالب طرح یا لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

او ادامه داد: البته این اتفاق رخ داده و لایحه درآمدهای پایدار شهرداری در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شده و در حال بررسی است. یعنی اکنون شوراها نمی‌توانند کاری انجام دهند‌، جز رایزنی با نمایندگان مجلس تا بهترین مصوبه به عنوان قانون  درآید.

نظری با اشاره به رایزنی‌هایی که با نمایندگان مجلس درخصوص لایحه درآمدهای پایدار داشته‌اند، تصریح کرد: در این مدت تلاش کردیم با اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در موارد متعدد از جمله درآمدهای پایدار شهری صحبت و مذاکراتی داشته باشیم و تلاش کنیم تا رایزنی‌ها منجر به نتایج خوبی برای شهرها شود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با اشاره به لایحه مالیات بر ارزش افزوده که محل بحث و مناقشه بود، گفت: اعضای شوراها به کاهش اختیارات شوراها در این لایه اعتراض داشتند و توانستیم با برخی از نمایندگان مجلس در این راستا رایزنی کنیم. امیدواریم نظر شوراها و شهرداری‌ها لحاظ شود و موارد مورد مناقشه به گونه‌ای اصلاح شوند که اختیارات پارلمان و دولت محلی افزایش پیدا کند.

نظری در خصوص نقش کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در راه رسیدن به منابع پایدار شهرداری، تصریح کرد: من به عنوان یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی و ‌اجتماعی می‌توانم به مساله ایجاد درآمدهای پایدار ورود داشته باشم، اما کمیسیون فرهنگی و اجتماعی می‌تواند از سازمان‌های مردم نهاد و ذی نفعان این حوزه بخواهد که به این مساله ورود کنند و افکار عمومی را نسبت به موضوع حساس کنند و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بخواهند که این اتفاق را رقم بزند.

وی درخصوص اینکه یکی از مواردی که می‌تواند به مشارکت مردم در ایجاد درآمدهای پایدار منجر شود، ارائه پیشنهادات در سامانه طرح‌ها و لوایح است که هنوز حتی یک طرح نیز در آن ثبت نشده، تصریح کرد: دو بحث در اینجا مطرح است. اولا سامانه طرح‌ها و لوایح به خوبی به مردم معرفی نشده و خیلی‌ها آن را نمی‌شناسند، شاید اگر مردم شناخت بیشتری داشته باشند،‌ طرح‌های خود را ارائه دهند و پیشنهادات خود را مطرح کنند.

نظری ادامه داد: اما بخش دیگری از مردم که متشکل‌تر هستند یعنی سازمان‌های مردم نهاد و شورایاری‌ها که  نمایندگان افکار عمومی هستند می‌توانند این بحث‌ها را مطرح کنند و به نظرم حرف‌هایی که این بخش از جامعه طرح می‌کند، بر نظر نمایندگان مردم اثر بیشتری خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز