خبرگزاری کار ایران

هاشمی:

فعلا تصمیمی برای افزایش نرخ کرایه تاکسی نداریم

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۴۱۳

رئیس شورای شهر تهران گفت: نمی‌توان گفت؛ شهرداری در بارش‌های اخیر غافلگیر شد، اما به نظر می‌آید می‌توانست بهتر عمل کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در حاشیه یکصد و هفتاد و ششمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: هم موضوع ترافیک و هم آلودگی هوا بیشترین ارتباط را با حمل و نقل عمومی دارد. در کشور ما همیشه در قوانین بحث یارانه و حمل و نقل عمومی دیده شده اما به آن عمل نشده است.

وی ادامه داد: تقاضای ما این است زمانی که قوانین هدفمندی یارانه‌ها اتفاق می‌افتد سهم افزایش حمل و نقل عمومی نیز در نظر گرفته شود اما این بار نیز در سهمیه‌بندی بنزین و افزایش قیمت آن سهم حمل و نقل عمومی در نظر گرفته نشد و تقاضای من از دولت و حاکمیت این است که این سهم را در نظر بگیرد و با فوریت تزریق کند.

وی در خصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها گفت: سیاست دولت عدم افزایش قیمت‌ها است و می‌خواهد افزایش نرخ را با موضوع سال آینده ادغام کند. سیاست‌گذاری در مورد نرخ تاکسی‌ها باید در سازمان تاکسیرانی و سازمان‌های مرتبط انجام شود و فعلا تصمیمی برای افزایش قیمت نداریم. اگرچه که بلاتکلیفی باعث می‌شود قیمت‌ها به صورت پراکنده افزایش یابد.

هاشمی با اشاره به اینکه بیشترین تاثیر در پی افزایش قیمت بنزین در شهر تهران رخ می‌دهد، تصریح کرد: با آقای جهانگیری و ستاد تنظیم بازار جلسه‌ای می‌گذاریم اما فعلا صحبتی از افزایش قیمت‌ها نیست.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص سفر خود به استان آذربایجان شرقی گفت: سفر به این استان چندمنظوره بود و هم به مناطق زلزله‌زده رفتم و هم از شرکت سبلان خودرو دیدار کردم. این شرکت ادعا می‌کند که می‌تواند اتوبوس‌های برقی تولید کند و سریعا اتوبوس‌های ما را تامین کند. همچنین برای شرکت در کنگره حزب کارگزاران اردبیل نیز در آنجا حضور داشتم.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص جلسه هم‌اندیشی صبح امروز با شهردار تهران گفت: امروز با آقای حناچی یک جلسه هم‌اندیشی داشتیم و ایشان خودشان تصمیم گرفتند به این جلسه بیایند و در این جلسه به این نتیجه رسیدیم که قصوری در منطقه یک و 2 داشتیم و بعضا در منطقه 22 نیز دیده و قرار شد به سرعت به آن رسیدگی کنند و اگر مقصری هم هست حتما تنبیه شود.

هاشمی در ادامه افزود: البته مصادف شدن با تغییر نرخ سوخت هم مشکلاتی را ایجاد کرد. همچنین شروع برف درست در زمان پیک ترافیک در شمال تهران بود که سابقه نداشت و تردد را مشکل کرد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: شهرداری‌های مناطق می‌گفتند مانده بودیم که نمک و شن را بپاشیم یا نه.

وی در خصوص این نکته که شهرداری تهران بازهم غافلگیر شد، اظهار داشت: نمی‌شود بگوییم غافلگیر شد اما به نظر می‌آید می‌توانستند بهتر عمل کنند. انشاالله با این اتفاق اولیه تا پایان سال دیگر هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

وی درباره شکایات پلیس راهور از طرح ترافیک تهران گفت: شهردار تهران اعتقاد دارد برخورد باید تعاملی باشد و به بحران، بحرانی اضافه نمی‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز