خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

تداوم هوای سرد تا پایان هفته/ ورود "سرد چال قطبی" به کشور صحت ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۰۹۷

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه ورود "سرد چال قطبی" به کشور را تایید نمی‌کنم از تداوم هوای سرد و کاهش دما تا پایان هفته خبر داد.

«صادق ضیاییان» مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اینکه آیا ورود سرد چال قطبی از نواحی شمالی به کشور صحت دارد، گفت: یک توده هوای سرد به داخل کشور نفوذ کرده است. ما در این خصوص در روزهای گذشته اطلاعیه و اخطاریه‌هایی صادر کرده بودیم.

وی ادامه داد: این موج سرما از شب گذشته وارد شده و در ابتدا نیمه شمالی کشور را در بر می‌گیرد و بارش‌های برف را از روز گذشته در برخی نقاط استان گیلان و خراسان شمالی شاهد بودیم. این بارش‌ها ادامه دارد و امروز نیز بارش‌هایی در استان تهران گزارش شده است.این سامانه نیمه شمالی کشور به ویژه استان‌های قزوین، زنجان و غرب و جنوب غرب کشور نیز در روزهای آینده را درگیر خواهد کرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: انتظار داریم طی روزهای آینده در برخی از نقاط استان اصفهان، چهارمحال بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد این سامانه فعالیت کند.

وی تاکید کرد: من سردچال قطبی را تایید نمی‌کنم و همانطور که گفتم یک موج سرمایی وارد کشور شده است.

ضیاییان تصریح کرد: با ورود این سامانه پیش‌بینی کردیم که دمای هوا در مناطق درگیر با این سامانه بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش داشته باشد در برخی نقاط نیز تا ۱۲ درجه کاهش دما نیز خواهیم داشت. این سامانه تا روز پنجشنبه و جمعه در کشور فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز