خبرگزاری کار ایران

در مراسم تقدیر از خادمان اربعین حسینی مطرح شد؛

استکبار جهانی به دنبال تداوم شکاف و فاصله و تعمیق اختلاف بین دو ملت ایران و‌ عراق است

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۳۶۰

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اتحاد بین دو ملت ایران و عراق گفت: استکبار جهانی به دنبال تداوم شکاف و فاصله و تعمیق اختلاف بین دو ملت ایران و‌عراق است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم تقدیر از خادمان اربعین حسینی که صبح امروز با حضور فرمانده ناجا و جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد، گفت: نماد وحدت ملت ایران و عراق و آزادیخواهان و علاقه مندان اهل بیت است.

وی ادامه داد: این مراسم به خوبی نشان می دهد که اعتقاد اسلامی انگیزه تلاش و فداکاری برای مفاهیم و ارزشهای الهی چه حرکت و چه موجی می تواند ایجاد کند. در جهان اگر مراسمی در جایی برگزار می شود و صرفا چند هزار نفر در آن جمع می شود در رسانه های جهانی به این مراسم می پردازند در سال یک روز پیروان یک مذهب در رودخانه ای جمع شده و مراسم خود را برگزار می‌کنند اما تمام رسانه های جهانی به آن توجه دارند اما مراسمی در جهان سالهاست آغاز شده و سال به سال توسعه پیدا می کنند و بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون نفر در آن جمع می شوند و کیلومترها با مشکلات فراوان پیاده روی می کنند و اوج نظم و رفاقت و مهمان نوازی را به نمایش می گذارد اما هیچ پوشش خبری در دنیا اتفاق نمی افتاد و این نشان دهنده عظمت و صحت این مراسم الهی است که به مذاق دشمنان اسلام خوش نمی آید.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه این مراسم دارای یک پیام جهانی است، تصریح کرد: اگرچه رسانه های جهان این مراسم بزرگ را پوشش نمی دهند اما به آزادی خواهان جهان اثبات می شود که این مراسمی اصیل ریشه دار و ارزشمند است و قدرت و شادابی مسلمانان و تابعین اسلام را به جهان بیشتر نشان می دهد. مراسم اربعین گام بزرگی در مسیر شکل گیری تمدن بزرگ اسلامی است با قدرت نرم و باقدرت معنوی و پیام بسیار معناداری که این مراسم دارد.

سردار باقری با اشاره به اتحاد دو کشور ایران و عراق در مراسم اربعین گفت: اتحادی که در این مراسم به نمایش گذاشته می شود در میان گروه‌های مختلف شیعه و مسلمانی که در ظاهر  با شیعیان اختلافات دارند اما در عشق به اهل بیت و حضور در این مراسم وحدت را به نمایش می گذارند. دو ملت ایران و عراق که سابقه درگیری خونین باهم دارند و خواست استکبار جهانی تداوم این شکاف و فاصله و تعمیق این اختلاف بین دو ملت کشور است اینطور در کنار هم قرار می گیرند و مردم عراق از زائران ایرانی مهمان نوازی می کنند و پس انداز سال خود را برای آنها هزینه می کنند اتفاق کوچکی نیست. ارزشها و فضایل عمیق انسانی را در این مراسم به نمایش گذاشته می شود. همراهی دوستی و اخوت بین مسلمانان و شیعیان مهمانداری، ایثار از خودگذشتگی و بسیاری از فضائل دیگر در این مراسم نشان داده می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین نمایش جنبه های مدیریتی کارآمد چه در سمت ایران و چه در عراق که باعث شد حادثه‌ای به این بزرگی در امنیت و باشکوه و با تکریم زائران برگزار شود و قریب ۲۰ میلیون زائر حرکت کرده حرم آقا اباعبدالله الحسین را زیارت کرده و در کمال آمیت و آرامش به خانه های خود بازگشتند، این حادثه اتفاق کوچکی نیست. زائران غیرایرانی و عراقی که در این مراسم حاضر شدند هر کدام سفیری هستند که مشاهدات خود را به کشور خود می برند و مبلغ اسلام ناب هستند.

وی ادامه داد: در سال جاری به برکت خون شهیدان و خواست و اراده الهی با وجود همه مسایل خاصی که امسال داشتیم از جمله گرمای هوا، تلاش تروریست ها برای ایجاد ناامنی در مرزها و در مسیر حرکت در داخل عراق و در اماکن متبرکه عراق، اتفاق برخی اعتراضات در عراق قبل از ایام اربعین، وجود تنگناهای اقتصادی و معیشتی چه در میان مردم ایران و چه در میان مردم عراق؛ باید در تعداد زوار با کاهش جمعیت مواجه می‌شدیم اما با هماهنگی کامل دولتهای ایران و عراق و نیروهای مسلح ایران و عراق و تلاش بسیار زیاد و همچنین با ساماندهی موکب داران، مهمان نوازی مردم شریف عراق و تقسیم کار مناسبی که در میان ارگانهای مسئول اتفاق افتاد و بازگشایی مرز خسروی که برکات فوق العاده ای برای استان دیالی و این مسیر ارزشمند خواهد داشت؛ شاهد افزایش چشمگیر جمعیت زائران بودیم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به رشد ۷۴ درصدی زائران ایرانی در سفر اربعین تصریح کرد: امسال جمعیت زائران ایرانی از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به بیش از سه میلیون نفر افزایش پیدا کرد. افزایش ۷۴ درصدی حمعیت می توانست مشکلاتی را ایجاد کند اما نیروی انتظامی به عنوان نیروی محوری و قوای اساسی نقش بی بدیلی را برعهده گرفت. در مسئله امور گذرنامه، رفت آمد جاده ها، عبور از مرز، تکریم زائران و... نیروی انتظامی نقش مهمی برعهده داشت و همه نیروهای مسلح در کنار نیروی انتظامی بودند. نیروی انتظامی با ایجاد قرارگاه دایمی و قرارگاهی که یک ماه قبل از مراسم به صورت شبانه روزی مستقر شد و با بکارگیری بیش از سی هزار نیروی ارزشمند خود توانست این مراسم را به خوبی اراده کند. جایگزینی برگه های تردد بجای گذرنامه، امکان عبور قانونی برای زائران ایرانی و خارجی، تسهیل در سفر دانشجویان و طلاب خدمت وظیفه را انجام نداده‌اند بدون وثیقه، تسهیل در سفر اتباع افغانستان از جمله ابتکارات نیروی انتظامی بود و حاصل آن رضایت الهی و حضرت اباعبدالله است که تبلور آن در رضایت مقام معظم رهبری نمایان شد  و این نشان افتخاری بر سینه یکایک شماست.

وی ادامه داد: اینکه چنین مراسم بزرگی در امنیت کامل و نظم مثال زدنی با رعایت موازین قانونی اتفاق بیفتد اتفاق نادر و قابل تحسینی است و این امر باعث ارتقای جایگاه نیروی انتظامی در ذهن هموطنان خواهد بود.

سردار باقری خاطرنشان کرد: تجربه موفق در چنین رزمایش بزرگ، تجربه همکاری با طرف عراقی تجربه کوچکی نیست و باعث شد با پیگیریهایی که صورت گرفت طرف عراقی هم پای کار آمده و هر آنچه مطالبه شد آنها نیز همکاری کردند. این مراسم باعث افزایش اقتدار و جایگاه این نظام مقدس و الهی و نیروهای مسلح در منطقه و جهان می شودو ارزش فوق العاده دارد و از هر گونه تبلیغ رسانه‌ای که معنا و محتوا ندارد ارزشمند تر است.

وی تاکید کرد: باید نقاط قوت و ضعف را با جدیت شناسایی و برای رفع آن تلاش کنید و برای سال بعد از هم اکنون آماده شوید.

سردار باقری با اشاره برخی مشکلات در ایام اربعین تصریح کرد: در کنار ارزشی که حرکت زوار با خودروی شخصی به مرز داشت اما در مسیر برگشت به دلیل خستگی تا حدودی تصادفات افزایش پیدا کرد. ممکن برخی نقاط ضعف دیگری وجود داشته باشد مسایلی که به نیروی انتظامی بر می گردد و یا برخی کاستی ها مانند حمل و نقل و کمبود آب باید به مسئولان منتقل شود و این مراسم در کمترین نقص در اوج امنیت و قانونمداری سال به سال با شکوه‌تر برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز