خبرگزاری کار ایران

رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تاکید کرد؛

ضرورت تقویت جایگاه سلامت و امنیت غذایی از طریق راهکارهای اجرایی و عملیاتی

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۱۱۵

رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با تاکید بر تقویت جایگاه سلامت و امنیت غذایی از طریق راهکارهای اجرایی و عملیاتی، خواستار همکاری دوجانبه دبیرخانه و سازمان برنامه و بودجه و اندیشیدن سازوکار اجرایی مناسب برای ماده شش آیین‌ نامه اجرایی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، شد.

به گزارش ایلنا، علی دل‌پیشه در نشست مشترک اعضای دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با حمید پوراصغری، معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور، که به منظور تبیین جایگاه، وظایف، اختیارات و برنامه‌های دبیرخانه و رایزنی درخصوص نقش و جایگاه نظارتی آن، برگزار شد، ضمن بر شمردن برخی از مهم‌ترین وظایف و ماموریت‌های این دبیرخانه، بر اساس قوانین و آیین‌نامه‌های موجود به ویژه قرار گرفتن دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، خواستار تحکیم جایگاه نظارتی آن به منظور دستیابی به اهداف کلان سلامت مردم در سطوح فرابخشی شد.

وی خواستار همکاری دوجانبه دبیرخانه و سازمان برنامه و بودجه و اندیشیدن سازوکار اجرایی مناسب برای ماده شش آیین‌ نامه اجرایی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی شد.

دل‌پیشه در ادامه با پرداختن به مصوبه هیات وزیران و تجمیع شوراهای استانی به چهار کارگروه ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، خواستار تقویت جایگاه سلامت و امنیت غذایی از طریق راهکارهای اجرایی و عملیاتی شد.

رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در پایان به طرح بازاندیشی ساختار دبیرخانه‌های استانی سلامت و امنیت غذایی و جایگاه کارکنان آن در دانشگاه‌ها پرداخت.

در ادامه این نشست، دکتر پوراصغری ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، سخنان و دیدگاه‌های مطروحه از سوی اعضای دبیرخانه را به جا و کارشناسانه عنوان کرده و درخصوص همکاری و مساعدت سازمان برنامه و بودجه کشور با دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی قول مساعد داد.

 بنا بر اعلام وبدا، در پایان، ضمن بحث و تبادل نظر حاضران با معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور و مدیران و کارشناسان دفتر مذکور، درباره مسائل ذکر شده، راه‌ حل‌هایی برای دست‌یابی به وضعیت مطلوب و خواسته‌های بیان شده، از سوی حاضران پیشنهاد شد که به منظور بررسی و تثبیت و ارائه نظر نهایی، تصمیم‌ گیری درباره آن‌ها به نشست بعدی موکول شد.

گفتنی است، این نشست، روز گذشته (سه‌شنبه) در محل سازمان برنامه و بودجه کشور تشکیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز