خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت انجام شد؛

رونمایی از کتاب «مجموعه قوانین تنقیحی وظایف و اختیارات وزارت بهداشت

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۹۶۸

آیین رونمایی از کتاب «مجموعه قوانین تنقیحی وظایف و اختیارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت و نمایندگانی از معاونت‌های وزارت بهداشت و تعدادی از سازمان‌های تابعه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در مراسم رونمایی از این کتاب که روز گذشته در وزارت بهداشت برگزار شد، دکتر کریم همتی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت پژوهش‌های حقوق سلامت تاکید کرد: این پژوهش ها باید بر مشکلات مبتلابه و موجود نظام سلامت تمرکز کند و جنبه عملیاتی داشته باشد.

 معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، کتاب «مجموعه قوانین تنقیحی وظایف و اختیارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» را مصداق مناسبی از چنین پژوهش‌هایی عنوان کرد که نمونه آن از ابتدای تاریخ قانون‌گذاری در کشور تاکنون، در وزارت کمتر انجام‌گرفته است.

همتی اظهار داشت، انجام چنین پژوهش‌هایی ظرفیت‌های استفاده نشده نظام قانون‌گذاری کشور در حوزه سلامت را برجسته می‌کند.

در ادامه این مراسم محسن نجفی‌خواه رییس مرکز ملی تحقیقات حقوق سلامت وزارت بهداشت، با بیان تاریخچه‌ای از قانون‌گذاری در خصوص وظایف و اختیارات وزارت بهداشت گفت: شناسایی وظایف و اختیارات معتبر و لازم‌الاجرای وزارت بهداشت از میان حجم انبوه قوانین مرتبط با نظام سلامت و درج آن‌ها در این کتاب، پس از گردآوری و تنقیح مورد به مورد احکام قانونی مرتبط با نظام سلامت انجام گرفته است.

 نجفی خواه اهمیت این مجموعه را گردآوری تمامی احکام قانونی مربوط به وظایف وزارت بهداشت در قوانین مختلف دانست و گفت: وجه امتیاز مجموعه حاضر، شناخت احکام قانونی معتبر از نامعتبر (منسوخ صریح، منتفی، منقضی و منسوخ ضمنی) و درج توضیحات مربوط به آن در کتاب است. بنابراین این کتاب تنها گردآوری یک مجموعه از قوانین مرتبط با وظایف و اختیارات وزارت نیست بلکه با انجام عملیات تنقیحی در مرکز ملی تحقیقات حقوق سلامت بر روی هر یک از احکام، وضعیت اعتبار آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته و توضیحات مربوط به آن در کتاب درج شده است.

گفتنی است، این کتاب در ۵۰۰ نسخه توسط «مرکز ملی تحقیقات حقوق سلامت» تدوین و منتشر شده است. در این مجموعه، احکام قانونی لازم‌الاجرا در رابطه با وظایف و اختیارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتدای تاریخ قانون‌گذاری (۱۲۸۵) تا مهرماه ۱۳۹۸ گردآوری‌شده است. این کتاب، ازجمله نتایج «طرح تنقیح قوانین و مقررات حوزه سلامت» بوده و حاصل بررسی مورد به مورد مواد قانونی مرتبط با حوزه سلامت و تعیین وضعیت اعتبار احکام قانونی شامل معتبر، منسوخ صریح، با اجرا منتفی، موضوع منتفی، زمان منقضی و مغایر با بیان استدلال تنقیحی هر یک از این وضعیت‌ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز