خبرگزاری کار ایران

همایش ملی رصدخانه‌های ایران در دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۹۴۶

دبیر علمی همایش ملی رصدخانه‌های ایران گفت: این همایش به میزبانی دانشگاه خوارزمی با هدف آشنا شدن جامعه نجوم با فعالیت‌های رصدی جاری در کشور برای نخستین بار برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، فرزان مومنی عضو هیأت علمی دانشکده فیزیک و دبیر علمی همایش ملی رصدخانه های ایران در خصوص اهمیت رصدخانه ها در ایران گفت: می دانیم رصدخانه ها در ایران باستان وجود داشته اند، اگر چه اطلاعات ما از جزئیات کار آنها کامل نیست، اما به ویژه در دوره ی اسلامی نقش پررنگ رصدخانه ها در ایران بسیار آشکار است و تقویم جلالی که پس از گذشت هزار سال از روزگار تدوین آن همچنان کار می کند گویای دقت رصدها در آن ایام است.

 وی همچنین در خصوص هدف برگزاری این همایش اظهار داشت: همایش ملی رصدخانه های ایران که به میزبانی دانشگاه خوارزمی در تهران برگزار می شود، با هدف آشنا شدن جامعه ی نجوم، از منجمان حرفه ای گرفته تا علاقمندان عمومی نجوم، با فعالیت های رصدی جاری در کشور برای نخستین بار برگزار می شود.

مومنی گفت: امید آن است که حضور منجمان رصدگر در این همایش برای گفت‌وگو در موضوع رصد و ارائه فراورد تلاش هایشان در قالب مقالات و سخنرانی ها زمینه ساز فعالیت‌های رصدی هرچه بنیادی تر، عمیق تر و گسترده تر باشد و چه بسا از این طریق بستری نیز برای همکاری هر چه بیشتر رصدخانه های ایران در راستای ارتقاء نجوم رصدی در کشور فراهم آید.

 دبیر علمی همایش در خصوص برنامه ریزی همایش ملی رصدخانه های ایران گفت: همایش در 1 روز و در سالن ابوریحان دانشگاه خوارزمی در تهران در  ۲۷ آذر امسال در بخش های مختلف برگزار می شود،  در این بخش ها علاوه بر معرفی مقالات برگزیده، استادان برجسته دانشگاهی کشور نیز در راستای محورهای همایش به ایراد سخنرانی و بحث تخصصی خواهند پرداخت و به سوالات دانشجویان، پاسخ داده خواهد شد.

وی محورهای همایش را آسترومتری ، نورسنجی ، طیف سنجی ، زمان سنجی ، تقویم نجومی معرفی کرد.

مومنی با اشاره به اینکه همایش در مراکز علمی ISC و  RICeST نمایه خواهند شد، اضافه کرد که علاوه بر ارائه گواهی حضور به  تمام شرکت کنندگان در همایش، به تمام مقالات پذیرفته شده گواهی ارائه مقاله داده خواهد شد.

دبیر علمی همایش انتظارات خود را حضور فعال و شرکت تمامی دانشجویان در تمام مقاطع تحصیلی، پژوهشگران و علاقه مندان حرفه ای و آماتور در زمینه نجوم رصدی عنوان کرد و از آنان برای برگزاری هر چه پربارتر شدن این همایش صمیمانه دعوت کرد.

وی در پایان اظهار داشت: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرکت در همایش و نمایشگاه تخصصی و حمایت مادی و معنوی از همایش می توانند به سایت همایش ملی رصدخانه های ایران به نشانی nobs.khu.ac.ir  مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز