خبرگزاری کار ایران

ابتکار:

بیماران ای بی به دلیل تحریم‌ها با مشکلات جدی مواجه شده‌اند/حضور مهاجران ۱۵ کشور در تهران

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۵۸۳

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از حضور مهاجران ۱۵ کشور در تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست تخصصی جنگ، مهاجرت، زنان، خانواده و محیط زیست گفت: کشور ما میزبان ۳ تا ۴ میلیون مهاجر طی ۴ دهه بعداز انقلاب بوده است، اما متأسفانه مجامع بین المللی خدمات جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت نشناخته اند و آن را مورد توجه قرار نداده اند.

وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران خدمات آموزشی رایگان را به دستور مقام معظم رهبری برای کودکان مهاجر ارایه می دهد اما در مقابل با تحریم‌های ظالمانه شدیدتر روبرو می شود و بجای اینکه ایران حمایت شود آن را تهدید و تحریم می کنند که این تحریم ها آثار زیادی برای ما دارد که این آثار بر بیماران ما و بر مهاجران کشورهای همسایه که در کشور ما هستند مشهود است و همانطور که در اخبار آمده است بیماران ای بی به دلیل این تحریم‌ها با مشکلات جدی مواجه شده اند.

به گفته معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در تهران مهاجرانی از حدود ۱۵ کشور حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: جنگ دردهای بیشماری برای جوامع به همراه دارد و هر چند به اسم صلح در منطقه خاورمیانه اقداماتی می شود، اما این اقدامات باعث ناامنی و تروریسم بیشتر می شود.

او ادامه داد: این اقدامات که به اسم صلح انجام می شود، بیشتر کشورها را به ناامنی کشانده است و آثار سویی بر زنان خانواده و محیط زیست دارد و امیدواریم جوامع بین المللی و سیاستمداران  بر این موضوعات توجه داشته باشند و آنها را در سیاست‌گذاری‌ها مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: قطعنامه های بسیاری در خصوص صلح منعقد شده اما در نهایت باید ببینیم چه تعداد از این تفاهم نامه ها موثر بوده اند چه بسا بسیاری از آنها مناقشات را بیشتر کرده اند. صلح در مقایسه با گذشته دست نیافتنی تر شده است.

او با بیان اینکه ما با مشکلاتی روبرو هستیم، گفت: ما در دارو تقریبا خودکفا هستیم اما برخی بیماران نادر به دلیل اینکه نمی توانیم پانسمان های مخصوص آنها را وارد کنیم فوت شده اند.

وی تاکید کرد: باید در مقابل تروریست و تحریم قد علم کنیم و ایران همین کار را کرده است و ما به دنبال صلح و امنیت برای منطقه هستیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: جنگ و مناقشه مسلحانه قربانی اصلی‌اش زنان هستند جنگ عمدتا گریبان زنان و کودکان را می‌گیرد به همین دلیل به اراده محکم بین المللی نیاز داریم تا زمانی که جنگ واقع شد به این موضوعات توجه شود.

وی با اشاره به تغییر اقلیم گفت: از بین رفتن محیط زیست زنان و کودکان را بیشتر آزار می دهد البته این موضوع کمتر توجه می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز