خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشکده مهندسی شیمی:

رتبه اول دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه امیرکبیر در سطح کشور

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۰۳۵

رئیس دانشکده مهندسی شیمی امیرکبیر گفت: دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه امیرکبیر در سطح کشور رتبه اول را دارد.

به گزارش ایلنا، فرزین ذکایی آشتیانی با بیان اینکه دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال ۱۳۳۷ تاسیس شده است، گفت: این دانشکده جز اولین دانشکده های این دانشگاه بوده است.

رئیس دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: این دانشکده برای اولین بار در کشور اقدام به راه اندازی دوره دکتری کرد و اولین دانشجوی دکتری این رشته در کل کشور در این دانشکده پذیرفته شد.

فعالیت ۳ چهره ماندگار در دانشکده مهندسی شیمی امیرکبیر

وی گفت: تاکنون ۳ نفر از اساتید این دانشکده بعنوان چهره ماندگار در سطح کشور انتخاب شده اند که بیانگر بنیه و پایه علمی قوی این دانشکده است.

درخشش دانشکده مهندسی شیمی در رتبه بندی شانگهای

ذکایی اضافه کرد: دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر براساس رتبه بندی شانگهای ۲۰۱۹در جایگاه ۷۶ تا ۱۰۰ جهانی و رتبه اول در دانشکده های مهندسی شیمی در سطح کشور قرار گرفته که این امر نشان دهنده جایگاه مناسب این دانشکده در حوزه پژوهشی و آموزشی  است.

وی اظهار داشت: رتبه بندی شانگهای یک رتبه بندی موضوعی است که دانشگاه ها و دانشکده ها را براساس کیفیت و کمیت دستاوردهای پژوهشی و تعداد و کیفیت اساتید رتبه بندی می کند.

رئیس دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: این دانشکده دارای یک گرایش در مقطع کارشناسی، ۸ گرایش در مقطع کارشناسی ارشد و یک گرایش مهندسی شیمی در مقطع دکتری است.

وی تاکید کرد: فارغ التحصیلان این دانشکده از گذشته تاکنون اکنون جزء اساتید برجسته داخل و خارج از کشور و مدیران ارشد صنایع کشور هستند. در حال حاضر فارغ التحصیلان این دانشکده در صنایع مختلف شیمیایی فعال هستند و بسیاری از کارآفرینان موفق این حوزه ها نیز از فارغ التحصیلان این دانشکده هستند.

ذکایی خاطرنشان کرد: برنامه داریم از پتانسیل فارغ التحصیلان این دانشکده بیشتر استفاده شود و در این راستا جلساتی با آنها برگزار شده است. درنظراست بابرگزاری این جلسات از ظرفیتها و توانایی های  ایشان درراستای پویایی بیشتراستفاده گردد.

رئیس دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه مهندسی شیمی رشته فراگیری است، خاطرنشان کرد: این رشته در صنایع شیمیایی، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، معدنی، پلیمر، نساجی، غذایی، بیوتکنولوژی و شیمیایی کاربرد دارد و در خارج از کشور از مهمترین رشته های مهندسی به شمار می رود.

ذکایی عنوان کرد: دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بحث مقالات، رتبه خوبی در سطح کشور و در دانشگاه صنعتی امیرکبیر دارد.

ثبت ۱۹۵ اختراع در دانشکده شیمی

وی با بیان اینکه دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکنون هزار و ۴۸۷ هزار مقاله ISI تولید کرده است، گفت: این دانشکده دارای ۲۳۵مقاله علمی و پژوهشی، هزار و ۱۶۷ مقاله کنفرانس داخلی و ۸۲۳ مقاله کنفرانس بین المللی دارد.

رئیس دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار با اشاره به اینکه این دانشکده دارای ۱۲۳ طرح پژوهشی و ۱۳۴ قراداد صنعتی است، گفت: اساتید این دانشکده در حوزه تالیف کتاب فعال هستند و تاکنون ۱۳۹ کتاب تالیف کرده اند.

وی تاکید کرد: همچنین این دانشکده دارای ۱۹۵ مورد ثبت اختراع است.

رئیس دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: دوره کارشناسی ارشد این دانشکده به صورت آموزشی و پژوهشی برگزار می شود و اساتید وقت بسیاری برای دانشجویان می گذارند و همین امر موجب افزایش فعالیت های پژوهشی شده است.

ذکایی خاطرنشان کرد: بر این اساس بسیاری از مقالات این دانشکده توسط دانشجویان کارشناسی ارشد تدوین و چاپ می شود.

اهمیت آزمایشگاه‌های دانشکده مهندسی شیمی

وی با اشاره به جایگاه مهم آزمایشگاه های دانشکده مهندسی شیمی این دانشگاه گفت: این دانشکده دارای آزمایشگاه های آموزشی، پژوهشی و خدماتی است.

رئیس دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دارای تجهیزات آزمایشگاهی بسیاری هستیم اما نیاز است که فضای فیزیکی بیشتری به فعالیت های این دانشکده اختصاص داده شود. همچنین با توجه به حجم  زیادی از مواد شیمایی که با انها سرو کار داریم باید وضعیت دانشکده از نظر ایمنی ارتقا یابد. آزمایشگاه های پژوهشی و خدماتی این دانشکده به صنایع خارجی خدمات ارائه می دهند.

وی با اشاره به تدوین محورهای تعیین شده برای فعالیت های کلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: ۸۰ درصد محورهای تعیین شده از سوی این دانشگاه مرتبط با مهندسی شیمی است.

رئیس دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: برخی از محورهای تعیین شده این دانشگاه مربوط به حوزه های محیط زیست، انرژی، آب و سلامت می شود که تمامی این حوزه ها مرتبط با مهندسی شیمی است.  

تغییر برنامه آموزشی دانشکده مهندسی شیمی

ذکایی با اشاره به قدمت آموزشی دانشکده مهندسی شیمی گفت: اکنون این دانشکده تنها دانشکده مهندسی شیمی در بین دانشگاه های سطح اول کشور است که برنامه آموزشی خود را اصلاح کرده است و در حال حاضر دانشگاه های جوان از این برنامه تبعیت می کنند. پیش بینی می شود برنامه این دانشکده به عنوان برنامه اصلی مهندسی شیمی در سال های آینده اجرایی شود.

رئیس دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: این دانشکده در حوزه پژوهشی برنامه های زیادی را آغاز کرده است که این برنامه های تعیین شده در راستای حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم و رفع مشکلات از جامعه و صنعت است.

ذکایی عنوان کرد: در این دانشکده کمیته صنعت راه اندازی شده که در ذیل این کمیته کارگروه های تخصصی تشکیل شده است. کمیته صنعت با هدف بررسی نیازهای کشور و تدوین نقشه راه پژوهشی در این دانشکده راه اندازی شده  است.

رئیس دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: این کمیته ترکیبی از اساتید، دانشجویان و متخصصان صنعتی است و چندماه است که تشکیل شده و نتیجه بررسی های این کمیته برنامه های پژوهشی دانشکده خواهد بود.  

راه اندازی مراکز نوآوری و فناوری در دانشکده مهندسی شیمی

وی با اشاره به راه اندازی مراکز نوآوری و فناوری در دانشکده مهندسی شیمی گفت: در حال ایجاد فضای فیزیکی مناسب برای این مرکز هستیم و قرار است این مرکز به صنایع مختلف متصل شود.

رئیس دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: همچنین برنامه داریم در این مرکز با مراکز تحقیق و توسعه صنایع مرتبط فعالیت مشترک داشته باشیم.

ذکایی افزود: همچنین برنامه داریم در این مرکز از پتانسیل فارغ التحصیلان دانشکده بیشتر استفاده کنیم. البته در حال حاضر نیز اساتید دانشکده با صنایع پتروشیمی، صنایع گاز، پالایشگاه ها و سازمان محیط زیست همکاری پژوهشی و تحقیقاتی دارند.

وی گفت: باتوجه به پتانسیل و ظرفیت های دانشکده مهندسی شیمی بنابراین فعالیت های این دانشکده نیازمند فضای فیزیکی مناسب است. ساختمان جدید این دانشکده در ۹ طبقه با ۲ طبقه زیر زمین و در فضایی بالغ بر ۷ هزار متر مربع درحال ساخت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز