خبرگزاری کار ایران

صدراعظم نوری:

شرکت آب و فاضلاب به تعهداتش عمل کند

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۶۴۱

رییس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: ما به شرکت آب و فاضلاب خیلی کمک کردیم و بازهم کمک خواهیم کرد، اما باید به تعهداتشان عمل کنند و در مدت چهارسال شبکه فاضلاب تهران را تکمیل کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا صدراعظم نوری در جریان بررسی لایحه حمایت از اجرای شبکه فاضلاب تهران گفت: شرکت آب و فاضلاب تهران مدعی است در سه دهه ۶۵ درصد از شبکه آب و فاضلاب را احداث کرده است.

وی ادامه داد؛ در دهه ۷۰ خاطرم است که می‌گفتند اگر ۵۰ میلیارد تومان هزینه کنیم می‌توانیم شبکه فاضلاب را ظرف چندسال تکمیل کنیم، این چند سال به سه دهه هم رسیده و هنوز تمام نشده است.

نوری با بیان اینکه ۶۵ درصد از شبکه فاضلاب شهر تهران تکمیل شده است، گفت: پایتخت از نظر محیط زیستی به گونه‌ای است که در شان و جایگاه پایتخت کشور نیست و شبکه فاضلابش هنوز پس از چنددهه تکمیل نشده و شامل مرور زمان شده است.

نوری اضافه کرد: دوستان شرکت آب و فاضلاب مدعی هستند اگر تسهیلاتی بابت عوارض حفاری به آن‌ها پرداخت کنیم، ما قادر خواهیم بود تا سال ۱۴۰۴ کل شبکه فاضلاب شهر تهران را یعنی سالانه ۵۰۰ کیلومتر احداث و تکمیل کنیم.

این عضو شورا با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب مدعی بود در سال ۹۸ می‌تواند ۲۵۰ کیلومتر از این شبکه را احداث و تکمیل کند، گفت: به نظر می‌آید این ۲۵۰ کیلومتر احداث نشده است اما باید معاونت فنی و عمرانی این موضوع را صحت سنجی کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب باید متعهد شود اگر از شهرداری تهران مساعدت هایی را می‌گیرد، در زمان مشخص و وظایف خود را انجام دهد.

وی ادامه داد: اول اینکه تا پایان سال ۹۶ عوارض حفاری پرداختی به شهرداری ۵۹.۵ میلیارد تومان بوده است، درحالی که کل هزینه شرکت آب و فاضلاب برای احداث شبکه ۸۲۷ میلیارد تومان بوده است؛ یعنی میزان پرداختی به شهرداری بابت سهم عوارض حفاری کمتر از هفت درصد بوده است. در سال ۹۷ و ۹۸ با توجه به افزایش نرخ کل عوارض پرداختی به شهرداری حدود هشت درصد بوده است.

نوری تصریح کرد: در این راستا دو سناریو را ‌پیشنهاد می‌دهیم،اول اینکه  مجوزهای حفاری شرکت فاضلاب بدون تبادل مالی نقد صادر شود و صرفا ارقام قطعی حاصل از مجوز های حفاری صادره بدون لحاظ تخفیف جهت اجرای شبکه فاضلاب در حساب های فی‌مابین شرکت آب و فاضلاب استان تهران و شهرداری تهران به صورت غیرنقد منظور شود.

او ادامه داد: در سناریو دوم همچنین در متن ماده واحده بعد از عبارت "کمیته حفاری مناطق" لازم است عبارت "مطابق ماده هشتم مصوبه شورای اسلامی نحوه صدور مجوز حفاری در شهر تهران « شهر تهران با عنوان اضافه شود و در انتهای نیز عبارت " اعتبار این مصوبه تا پایان سال به پایان می‌رسد" درج شود.

نوری افزود: شهرداری تهران به دلیل اینکه پرمشغله است، با این شرکت همکاری می‌کند اما نظارت کافی نسبت به تعهداتی که شرکت آب و فاضلاب دارد را ندارد یا با تغییر مدیران این نظارت به فراموشی سپرده می شود. ما به شرکت آب و فاضلاب خیلی کمک کردیم و بازهم کمک خواهیم کرد، اما باید به تعهداتشان عمل کنند و طی چهارسال شبکه فاضلاب تهران را تکمیل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز