خبرگزاری کار ایران

واکنش رییس شورای شهر تهران به اظهارات اخیر قالیباف

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۴۸۵

رئیس شورای شهر تهران گفت: از مدیران شهری گذشته انتظار داریم که از بیان اظهاراتی خارج از دایره انصاف خودداری کنند. قضاوت در مورد پرونده‌های گذشته، در حوزه اختیارات مقامات قضایی است اما مدیریت شهری، دفاع از حقوق تضییع شده شهروندان، را پیگیری خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در ابتدای یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به آغاز هفته وحدت و میلاد پیامبر اعظم به روایت اهل سنت گفت: رسول اکرم(ص) بزرگترین موهبت الهی در تاریخ بشریت است که نماد رحمت واسعه و بخشش بی انتهای الهی است، مهربانی و مدارای خاتم الانبیا با انسانها در حدی است که بارها قرآن کریم، آن را فراتر از رسالت الهی پیامبر برشمرده و این خلق عظیم را علت جذبه بی نظیر شخصیت پیامبر دانسته است.

هاشمی با اشاره به نامگذاری هفته وحدت اظهار داشت: این حرکت یکی از اقدامات محمدی گونه انقلاب اسلامی بود که برآتش کینه، اختلاف و دشمنی مذهبی، چشمه ای از دریایی رحمت نبوی را گشود.

او ادامه داد: پیامبر اکرم، نه تنها پیروان مذاهب و فرق اسلامی بلکه همه انسانها را به وحدت، همدلی و همراهی فراخواند و جامعه ای مبتنی بر صفات انسانی را تاسیس کرد.

ریس شورای شهر تهران با بیان اینکه بدلیل سیاستهای تفرقه افکنانه استعمار و جهالت ناشی از استبداد جوامع اسلامی درگیر جنگهای داخلی و خشونت ناشی از تحجر و کج فهمی قرآن وسیره پیامبر(ص) هستیم تصریح کرد: بیش از هر زمان دیگری امت اسلام تشنه و نیازمند نسیم رحمت و وحدت نبوی هست تا کینه، خشونت ودشمنی را به اخوت، الفت و مدارا تبدیل کند.

هاشمی ادامه داد: در آستانه هفته وحدت، اظهارات توام با گلایه و تخطئه شهردار سابق نسبت به مدیریت شهری تهران، زیبنده نبود.

وی در ادامه درخصوص رویه مدیریت شهری گفت: رویه بنده در اداره شورای شهر، جلوگیری از تنش زایی و صرف شدن انرژی همکارانم در مدیریت شهری، در مباحث مربوط به گذشته و اختلافات ناشی از آن بوده است و این انتظار را از مدیران شهری گذشته نیز داریم که از بیان اظهاراتی خارج از دایره انصاف خودداری کنند، قضاوت در مورد پرونده های گذشته، در حوزه اختیارات مقامات قضایی است اما مدیریت شهری، دفاع از حقوق تضییع شده شهروندان، را پیگیری خواهد کرد.

او افزود: شهروندان تهرانی، با رای بی سابقه خود به شورای پنجم، خواستار تحول در وضعیت اداره شهر و توقف روندهای نادرست تصمیم گیری شدند، اگرچه مدیریت شهری برای اجرای مطالبات به حق مردم، بصورت کامل نتوانسته است به موفقیت برسد اما این به معنای تایید سیاستهای گذشته نیست و حتما باید تحولات مد نظر شهروندان اجرایی گردد.

هاشمی از مسئولان گذشته و فعلی مدیریت شهری درخواست کرد بجای مجادلات کلامی، پیگیری حقوق مردم را سرلوحه اقدامات ورفتارهای خود قرار دهند، ادامه داد: چرا که نباید تحمل شرایط سخت کنونی، با اختلافات و درگیرهای لفظی مدیران برای مردم دشوارتر نگردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز