خبرگزاری کار ایران

رییس جمعیت هلال‌احمر خبر داد:

آماده شدن فضا برای اسکان اضطراری سه هزار و ۱۰۰ زلزله‌زده

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۰۲۶

رییس جمعیت هلال احمر از آماده شدن فضا برای اسکان اضطراری ۳ هزار و ۱۰۰ نفر در مناطق زلزله‌زده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصغر پیوندی رییس جمعیت هلال احمر در جمع خبرنگاران در روستای ورنکش گفت: برای ۳ هزار و ۱۰۰ نفر اسکان اضطراری آماده شده و ۷۷۶ تخته چادر برای اسکان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به توزیع اقلام زیستی گفت: چادر و اقلام دارویی در میانه، سراب و ترکمانچای به میزان کافی موجود است. بسته غذایی نیز از دیروز توزیع شده و بسته یک ماهه نیز از یک الی دو روز آینده توزیع خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه دقیقا چند خانه آسیب دیده است، تصریح کرد:۴۰۰ خانه به صورت جدی تخریب  شده اند. ۱۷ روستا متاثر از زلزله بودند که ۷ روستا به شدت آسیب دیده اند از جمله روستای ورنکش. برخی نیز در این مناطق نگران بودند از همین رو ما برای آنها اسکان موقت فراهم کردیم.

رییس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه چادر والور موکت زیر انداز و ... توزیع شده است، خاطرنشان کرد: ۵۸۴ نفر مصدوم شده‌اند که ۱۷ نفر نیز در بیمارستان بستری هستند.

پیوندی خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی مردم اسکان موقت است چراکه تاکنون ۱۵۸ پس لرزه رخ داده و مردم می ترسند البته استانداری و بنیاد مسکن به میدان آمده‌اند و امیدواریم اسکان موقت و ساماندهی بازسازی را هر چه سریعتر انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز