خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با ایلنا:

تمام افراد در مراکز بهزیستی در سلامت هستند/ آماده‌باش تیم‌های حمایتی- روانی و اورژانس برای مددجویان زلزله‌زده

asdasd
کد خبر : ۸۳۱۷۲۵

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: تمام افراد در مراکز بهزیستی در سلامت به سر می‌برند ولی ممکن است برای مددجویان ما در روستاها مشکلاتی پیش‌آمده باشد که صدمات شامل تلفات جانی یا مجروحیت شدید نیست.

محسن‌ ارشد‌زاده (مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با شرایط مددجویان بهزیستی در مناطق زلزله‌زده گفت: به‌رغم اینکه شدت و وسعت زلزله بالا بوده است و با توجه به اینکه کانون زلزله در روستاها بوده است، در جامعه هدف بهزیستی مشکلات جدی نداشته‌ایم، البته جامعه هدف ما در استان پراکنده است. 

وی در ادامه افزود: ما در حال حاضر در منطقه هستیم. شهرستان میانه در کانون زلزله بود و بیشتر درگیر است.  شهرستان سراب و هشترود در جوار کانون زلزله بوده‌‌اند و شماری افراد در این مناطق دچار مصدومیت شده‌اند.

ارشد‌زاده گفت: ما در شهرستان میانه چهار مرکز تجمعی داریم که شامل دو مرکز شبانه‌روزی، یک مرکز سالمندان و یک مرکز معلولین می‌شود. همچنین دو خانه برای کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست داریم. خوشبختانه این مراکز هیچ آسیبی ندیده‌اند و تمام افراد در مراکز بهزیستی در سلامت به سر می‌برند. 

مدیرکل سازمان بهزیستی استان آذربایجان شرقی گفت:  اما ممکن است برای مددجویانی که در روستاها هستند مشکلاتی پیش‌آمده باشد. این صدمات شامل تلفات جانی یا آسیب‌ جدی نمی‌شود. احتمال آسیب‌دیدن منازل مسکونی یا خسارات مالی وجود دارد. همکاران ما در حال جمع‌آوری آمار و اطلاعات مددجویان بهزیستی هستند. 

وی گفت: سازمان بهزیستی از ما خواسته‌ است آمار خسارت‌دیدگان را اعلام کنیم تا کمک‌های بهزیستی کشور برای تلفات مالی فرستاده شود. در حال حاضر ستاد مدیریت بحران با ریاست استاندار ایجاد شده است. همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت هم حضور داشتند. مدیریت بحران بهزیستی استان نیز از صبح امروز تشکیل شده‌است. 

ارشدزاده در پایان گفت: تیم‌های حمایتی- روانی و اورژانس بهزیستی آماده‌باش هستند. از فردا تیم‌های کامل سازمان وارد عمل می‌شوند. این تیم‌ها به افرادی که دچار خسارات مالی شده‌اند، دچار ترس یا ضربه روحی سانحه هستند و عزیزانشان فوت کرده یا مجروح شده‌‌اند، خدمت‌رسانی می‌کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز