خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی:

فوت ۴نفر بر اثر مصرف مشروبات الکی مرگبار/ یک نفر نقص عضو شد

asdasd
کد خبر : ۸۳۱۰۶۸

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه آمار مسمویت های مصرف مشروبات الکلی مرگبار به ۲۷ نفر افزایش یافته است، گفت: در همین رابطه ۴ تن تا کنون فوت و یک نفر نیز نقص عضو شده است.

به گزارش ایلنا، سردار علیرضا مظاهری با اعلام این خبر گفت: طی هفته جاری متاسفانه بر اثر مصرف مشروبات الکلی مرگبار توسط تعدادی از جوانان استان ۲۷ نفر مسموم که از این تعداد، ۴ نفر جان باختند و یک نفر نیز نابینا شده است.

این مقام ارشد انتظامی در استان با اشاره به اینکه با تلاش ماموران انتظامی عامل اصلی نیز شناسایی و در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر شد تصریح کرد: متهم بعد از تشکیل پرونده به همراه ۴ نفر دیگر که در عملیات جداگانه دستگیر شده بودند به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه مصرف مشروبات الکلی بسیار خطرناک بوده و عواقب بسیار بدی را به دنبال دارد گفت: خانواده‌ها در این رابطه نقش تاثیر گذاری دارند و باید برای فرزندان خود عواقب استفاده از هرگونه مشروبات الکلی را مدام گوشزد کنند.

در همین رابطه امیر بیگدلی، پزشک فوق تخصص نفرولوژی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بیان داشت: فرد مصرف کننده ۶ تا ۲۴ ساعت پس از مصرف به علائمی نظیر منگی، تهوع و استفراغ، افت سطح هوشیاری و کاهش دید دچار می شود.

وی حالت نمای برفی و جرقه زدن در میدان بینایی و در نهایت نابینایی را از دیگر علایم مصرف مشروبات الکلی اعلام و تصریح کرد: به طور معمول هر فرد پس از مصرف به تنفس های سطحی و تند، اختلالات متابولیکی شدید مانند افزایش تولید اسید در بدن دچار می شود.

بیگدلی اختلال در خون رسانی به ارگان های حیاتی نظیر قلب و مغز را از دیگر عوارض مصرف مشروبات الکلی برشمرد و تأکید کرد: با ایجاد هریک از علائم ذکر شده هرچه سریع تر به نزدیک ترین مراکز درمانی مراجعه کنید تا در مراحل اولیه با درمان به موقع از عواقب جبران ناپذیر یا عوارض طولانی مدت پیشگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: خطر ابتلا به عوارض کبدی نظیر کبد چرب و سیروز کبدی با مصرف هر نوع الکل افزایش می یابد.

به گزارش سایت پلیس، پلیس به تمام افرادی که بخواهند به هر دلیل و با هر عنوانی سلامت و آرامش جامعه را مختل کنند با قدرت برخورد خواهد کرد و انتظار ما از خانواده های عزیز این است که جوانان خود را با عواقب استفاده از اینگونه موارد آگاه کنند و به هیچ وجه اجازه ندهند تا هر گونه بی توجهی و یا کم توجهی کانون گرم خانواده با از بین رفتن یکی از اعضا از هم بپاشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز