خبرگزاری کار ایران

پیشنهاداتی درباره جایگاه سازمان مدیریت بحران تهران در قانون جدید

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۹۹۱

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، با تشریح گزارشی از اقدامات انجام شده، پیشنهاداتی را در خصوص جایگاه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در قانون جدید مدیریت بحران مطرح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، رضا کرمی محمدی در نشست فصلی ستاد مدیریت شهر تهران که ظهر امروز با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، و شهردار تهران در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد گفت: این اولین جلسه‌ فصلی مدیریت بحران پس از تصویب قانون جدید است و ما امیدواریم با ظرفیت‌هایی که در این قانون وجود دارد جایگاه مدیریت بحران شهر تهران به بهترین شکل ممکن مورد توجه قرار بگیرد.

محمدی با ارائه‌ای از گزارش برخی اقدامات انجام شده از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از بدو تاسیس تاکنون گفت: تشکیل این سازمان مصوبه دور دوم شورای شهر تهران در سال ۸۳ است. قانون مدیریت بحران کشور نیز در سال ۸۷ به تصویب رسید و بر اساس قانون قبل ریاست جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران با شهردار تهران بود.

وی با بیان این که در این ساز و کار ۱۳ جلسه فوق‌العاده و ۱۳ جلسه اصلی برگزار شد گفت: این جلسات منجر به ۲۲۶ مصوبه شد که اکثریت آنها اجرایی شده و مواردی هم در حال پیگیری یا اجرایی  نشده است.

کرمی محمدی تقویت ساختارهای صف و ستاد مدیریت بحران شهر تهران، افزایش انسجام ساختاری در مدیریت بحران و تعیین وظایف و کارگروه‌ها را از جمله اقدامات انجام شده در زمینه مدیریت بحران برشمرد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین جمع آوری بخشی از بانک اطلاعاتی و داده‌های شهر تهران، اجرای طرح آبرسانی اضطراری در شهر تهران، اجرای شبکه راه‌های اضطراری در پایتخت، تجهیز مخازن و خطوط اصلی انتقال آب و گاز به سیستم قطع خودکار در شرایط اضطرار و ... را از جمله اقدامات انجام شده برشمرد و گفت: اقدامات دیگری نیز در دست انجام است و ما نیاز داریم یک سری اقدامات نیز به منظور افزایش آمادگی شهر تهران در برابر بحران انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قانون جدید مدیریت بحران که مرداد ماه امسال به تصویب رسید گفت: در این قانون در ارتباط با شهر تهران تنها یک تبصره وجود دارد و جایگاه مربوط به شهردار تهران که در قانون قبلی وجود داشت به استاندار داده شده است. اعضای جدیدی هم علاوه بر اعضای به فعلی شورای هماهنگی اضافه شده است.

وی با بیان این که در تهران مخاطرات زیادی وجود دارد گفت: از وقوع روزانه ده‌ها حریق و تصادف تا احتمال فرونشست زمین، سیل، توفان و زلزله همگی جزء مواردی است که احتمال وقوع آن در تهران وجود دارد افزود: با توجه به قانون جدید وزیر کشور به عنوان رئیس ستاد مدیریت بحران باید جلسات آن را تشکیل دهد در حالی که در قانون قبلی صف بندی حوادث وجود داشت.

وی در ادامه افزود:‌ در همین راستا نیز ما پیشنهاداتی را برای جایگاه مدیریت بحران شهر تهران داریم که امیدواریم به تصویب مسئولان کشوری برسد. از جمله  این که پیشنهاد می‌کنیم تا کارگروه‌های قبلی  که در شورای هماهنگی مدیریت بحران فعالیت داشته و انسجام خوی نیز پیدا کرده  و اقدامات قابل توجهی انجام دادند تا در شیوه و قانون جدید مدیریت بحران در شهر تهران نیز ابقاء شود. همچنین پیشنهاد می‌کنیم تا سطوح مدیریت بحران برای پایتخت در دو سطح محلی و ملی در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد دیگراین است که برای جایگاه شهردار تهران صرف نظر از این که چه کسی باشد به عنوان نایب رئیس و ستاد مدیریت بحران شهر تهران انتخاب شود. همچنین پیش نویس آیین نامه اجرایی این ستاد نیز توسط سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و با همکاری دیگر اعضا تشکیل شده و در جلسه آتی ستاد مطرح شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز