خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار خطاب به اعضای شورا:

نقاط قوت شهرداری را به نقطه ضعف تبدیل نکنید

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۸۶۴

لایحه بازنویسی سند رفاه اجتماعی شهرداری تهران به کمیسیون فرهنگی، اجتماعی استرداد داده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران بازنویسی لایحه سند رفاه اجتماعی شهر تهران که در سال ۹۶ به کمیسیون فرهنگی اجتماعی رسید مورد بررسی قرار گرفت.

حجت نظری درباره این بازنویسی گفت: کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورا ایراداتی به لایحه گرفت که قرار شد با حضور نمایندگان کمیسیون و شهرداری تهران موضوع مورد بررسی قرار گیرد. کمیته اجتماعی شورا در آذر ماه سال ۹۶، گزارشی را ارائه کرد که باز هم ایراداتی داشت و مقرر شد مجددا اصلاح شود.

وی افزود: پیش از آنکه لایحه اصلاحی بازنویسی شود تغییراتی در معاونت اجتماعی ایجاد شده که باعث شد تا در زمان مقرر اصلاحات صورت نگیرد.

حجت نظری گفت: نظر کمیسیون این است که لایحه سند جامع رفاه اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته و نقطه نظرات اصلاحی به شهرداری ارسال شد اما در زمان مقرر هیچ پاسخی دریافت نشد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: طرحی توسط کمیسیون در حال نوشته شدن است تا جایگزین لایحه قبلی شده و آسیب‌های اجتماعی شود و مشکلات را کاهش دهد.

پس از اظهار نظر اعضای شورای شهر، مرتضی الویری پیشنهاد استرداد لایحه به کمیسیون مربوطه جهت بررسی تخصصی طی یک ماه و برگشت به صحن را مطرح کرد.

در ادامه محمدرضا جوادی یگانه پس از اعلام نظرات اعضای شورای شهر گفت: ای کاش پس از دو سال کمیسیون نظر ما را هم می پرسید. نقاط قوت شهرداری را به نقطه ضعف شهرداری تبدیل نکنیم. شهرداری در حوزه آسیب های اجتماعی در گروه موفق ترین ها بوده است اما تغییر رویکردی در برنامه دوم و سوم توسعه شهرداری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه شهرداری می تواند برخی از اختیارات را با دیگران واگذار کند ادامه داد: نگاه شهرداری تهران به موضوع آسیب دیدگان و گرمخانه ها نگاه خوبی است.

معاون شهردار با بیان اینکه رویکرد شهرداری و شورا در حوزه آسیب های اجتماعی تفاوتی با یکدیگر ندارد، اما با انتقاد از اعضای شورای شهر خطاب به آنها گفت: ای کاش اعضای شورا مرا در جریان مسائل می‌گذاشتند.

اما پس از پایان صحبت‌های جوادی یگانه، شهربانو امانی گفت: ای کاش آقای یگانه هم از ما نظر می‌خواستند و این لایحه برایشان مهم بود و به ما مراجعه می‌کردند.

سرانجام ابراهیم امینی نایب رئیس شورای شهر تهران پیشنهاد مرتضی الویری مبنی بر استرداد لایحه به کمیسیون تخصصی ظرف مدت یک ماه را به رای گذاشت که با موافقت اعضای شورای شهر روبرو شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز