خبرگزاری کار ایران

با تصویب شورای شهر؛

رای به باغ بودن پلاک ثبتی آستان قدس رضوی

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۸۴۶

اعضای شورای شهر تهران به پلاک ثبتی متعلق به آستان قدس رضوی رای باغ دادند.‌

به گزارش خبرنگار ایلنا، در یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه علنی امروز شورای شهر تهران، دو پلاک ثبتی به منظور باغ بودن و نبودن مورد بررسی قرار گرفت.

پلاک ثبتی اول زمینی به وسعت حدود ۵۰۰ مترمربع متعلق به آستان قدس رضوی بود.

محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: نظر کمیسیون تخصصی مبنی بر باغ بودن است و با توجه به شرایط ملک، از دوستان خواهش می‌کنم برای این پلاک ثبتی باغ را لحاظ کنند.

در ادامه سید حسن رسولی با بیان اینکه من مخالف باغ بودن این ملک نیستم، گفت: آنچه در بررسی پرونده باغات باید ملاک باشد، این است که صرفاً نباید به عنوان مخالف یا موافق صحبت کرد بلکه باید پرونده‌های باغات رفع ابهام شوند؛ نمی‌توان در مورد ملک مردم تنها به صورت شکلی ورود و از آن عبور کرد.

وی ادامه داد: این پرونده ابعاد حقوقی دارد و نحوه رسیدگی به پرونده باغات باید در کمیسیون حقوقی و هیئت رئیسه مورد بررسی قرار گیرد. همچنین همه اعضا باید نسبت به کیفیت و جوانب پرونده توجیه شوند.

رسولی با اشاره به اینکه این ملک متعلق به آستان قدس رضوی است، ادامه داد: این ملک به همراه هفت میلیون مترمربع طبق اعلام اداره ثبت متعلق به آستان قدس رضوی است و هرگونه اقدام باید با مجوز و توافق آستان انجام شود. در قراردادها برای این ملک مجوزهای مسکونی وجود دارد اما در این پرونده نوشته شده که پهنه آن تجاری است.

در ادامه زهرا نژادبهرام در واکنش به اظهارات رسولی گفت: این ملک، باغ است و تصاویر هوایی نیز آن را تائید می‌کنند، اما در صحن شورای شهر تهران برای نوعیت پرونده‌ها اقدام می‌کنیم و درباره کاربری صحبتی نداریم، آنچه در جلسات  شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد، باغ یا غیرباغ بودن است.

حسن خلیل‌آبادی درباره این پرونده گفت: شیوه بررسی پرونده باغات با توجه به تعداد درختان به گونه‌ای است که ما پیام می‌دهیم که درختان از بین بروند. این در حالی است که وقتی ملکی را باغ قلمداد کنیم، آن را از امکانات ساخت‌وساز محروم می‌کنیم.

زهرا صدر اعظم نوری درباره این پرونده گفت: ملاک ما یا باید قانون باشد و یا سلیقه وعلاقه.اگر قانون مبنا باشد تهران، ری و تجریش نمی‌شناسد.

در پایان اعضای شورای شهر تهران با ۱۳ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۱ رأی ممتنع، ملک متعلق به آستان قدس رضوی را باغ تشخیص دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز