خبرگزاری کار ایران

همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با ۵۴ دانشگاه ترکیه

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۵۴۸

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: این دانشگاه با ۵۴ دانشگاه ترکیه همکاری های علمی بین المللی را آغاز کرده و با ۴ دانشگاه این کشور قرارداد تبادل استاد و دانشجو دارد.

به گزارش ایلنا، امیر گل رو در جلسه بازدید هیاتی از دانشگاه غازی آنتپ از دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر با دانشگاه های زیادی در ترکیه ارتباط دارد.

مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر دارای ۱۴ هزار دانشجو است که حدود ۵۰ درصد دانشجویان این دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند و ۳۵ درصد دانشجویان این دانشگاه را نیز زنان تشکیل می دهند.

وی اظهار داشت: تاکنون ۱۰ نفر از اساتید این دانشگاه به عنوان وزیر انتخاب و فعالیت کرده اند.

گلر و تاکید کرد: مقالات اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر از نظر کمی و کیفی در رده بسیار بالایی است. دانشگاه صنعتی امیرکبیر این قابلیت را دارد که تمام برنامه های آموزشی خود را به زبان انگلیسی ارائه کند.

مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه اکثر مراکز تحقیقاتی این دانشگاه بین رشته ای هستند، افزود: این دانشگاه دارای دو شتاب دهنده بین المللی است.

گل رو خاطرنشان کرد: این دانشگاه در حوزه بین المللی به دنبال فعالیتهای اجرایی و عقد قرارداد است. هدف این دانشگاه عقد تفاهم نامه هایی که قابلیت اجرایی ندارند، نیست.

وی اضافه کرد: این دانشگاه با کشورهای مختلف فعالیت های بین المللی دارد و در این راستا با دانشگاه های کشورهای هلند، اتریش، آلمان، بلژیک و فرانسه نیز دوره های مشترک بین المللی برگزار می کند.

مدیرهمکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: برخی از برنامه های این دانشگاه نیز سه جانبه است.  

گل رو با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جذب دانشجویان بین المللی موفق بوده است، گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر جز کنسرسیوم های بین المللی هست که این امر نشان دهنده حضور فعال دانشگاه در سطح بین المللی است.

وی تاکید کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر با ۵۴ دانشگاه ترکیه همکاری های علمی بین المللی را آغاز کرده و با ۴ دانشگاه این کشور قرارداد تبادل استاد و دانشجو دارد.

سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این جلسه گفت: امیداوریم این دیدار مقدمه ای برای همکاری های بعدی باشد.  

وی اظهار داشت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر جز قدیمی ترین دانشگاه های صنعتی کشور بشمار می رود. همچنین این دانشگاه از نظر تعداد دانشجو و رشته نیز بزرگترین دانشگاه صنعتی کشور است و دارای ۲۰۰ شرکت دانش بنیان و استارت آپ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز