خبرگزاری کار ایران

تخریب تخلفات مجموعه توچال

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۵۳۹

پس از رایزنی های صورت گرفته از سوی اداره کل حریم شهر تهران و شهرداری منطقه یک، تخلفات مجموعه فرهنگی توچال توسط این مجموعه برطرف شد.

به گزارش ایلنا،‌ مجتبی شکری مدیر کل حریم شهر تهران گفت: مجموعه فرهنگی ورزشی توچال که در ناحیه ۲ منطقه یک واقع شده است، در تعامل و هماهنگی با اداره کل حریم و شهرداری منطقه یک، به صورت داوطلبانه خود بخش هایی که در آن تخلفاتی صورت گرفته و منجر به صدور رأی از سوی کمیسیون ماده صد شده بود را تخریب کرد.

شکری گفت: ۱۲ مورد دستور قضایی تخریب برای این مجموعه فرهنگی- تفریحی گرفته شده است که در مجموع حدود ۲۵۰۰ متر مربع مساحت دارند.

مدیرکل حریم افزود: البته هنوز تمامی این ۱۲ مورد تخریب نشده است، چون مدیران مجموعه تصمیم دارند تخریب ها را بر اساس اصول فنی انجام بدهند تا بتوانند برخی امکانات به کار رفته را بازیابی کنند.

شکری درباره دلیل تخریب موارد ذکر شده در مجموعه توچال گفت: مجموعه فرهنگی توچال در محدوده حریم شهر تهران واقع شده و چون سال ها پیش ساخته شده و بخشی از هویت گردشگری شهر تهران است وکارکرد ملی دارد به صورت دقیقی مورد ممیزی قرار گرفته و با توجه به اینکه املاکی که قبل از سال ۱۳۴۹ ساخته شده نیاز به تخریب ندارند، در گام نخست ساخت و سازهای جدیدی که در فاصله سالهای ۹۶ تا ۹۸ ایجاد شده اند مد نظر قرار گرفته اند.

مدیر کل حریم تأکید کرد: نظر شهرداری تهران ساماندهی وضعیت حریم است، به همین منظور املاک ساخته شده ای که استفاده نمی شود با رای ماده ۲ دستور تخریبشان صادر می شود و املاکی که در حال بهره برداری هستند با رای ماده صد.

شکری تأکید کرد: طبق قانون ملکی که در حریم و بدون مجوز در حال ساخت باشد بدون نیاز به رای ماده ۲ یا ماده صد در هر مرحله ای از ساخت باشد، می تواند تخریب شود.

وی درباره روشی که باعث انجام تخریب از سوی مجموعه توچال شد، گفت: رایزنی و بررسی های ویژه همکاران ما در معاونت هماهنگی و نظارت اداره کل حریم و هم چنین شهرداری ناحیه ۲ یکی از دلایل به ثمر نشستن این موضوع بود، ضمن اینکه ما جلسات مکرری را با مدیریت مجموعه فرهنگی توچال داشتیم که نتیجه این جلسات منجر به تعامل و هرگونه اقدام این مجموعه در چارچوب قانون شد.

وی با بیان اینکه مذاکره و تعامل ما نتیجه داد گفت: ما می توانیم از این روش به عنوان یک الگوی موفق استفاده کنیم.

شکری گفت: در موضوعات اینچنینی مواجه بودن با یک مدیریت متمرکز ما را آسانتر به نتیجه می رساند، در حالیکه وقتی تخلفی ذینفعان متنوع داشته باشد، به سرانجام رساندن کار سخت تر خواهد بود.

براساس گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری، مدیرکل حریم افزود: شهرداران نواحی باید بدانند که هرگونه تخلف و یا اغماض آنها در بحث حریم مورد تأیید مدیریت کلان شهر تهران نیست و با آن برخورد قاطع خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز