خبرگزاری کار ایران

نوبخت:

مکانیزم‌های لازم در طرح تحول سلامت مورد توجه قرار نگرفت

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۴۱۲

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تحول سلامت هزینه‌های بسیاری داشت و با کسری بودجه مواجه شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی نوبخت (رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی) در همایش گرامیداشت بیمه سلامت که در محل همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد، گفت: ما در کشور کمبود منابع مالی نداریم و یا آنچنان که اظهار می‌شود این کمبودها وجود ندارد، این بیانات باعث می‌شود مردم دلسرد شوند. بگذارید مسئولان بالاتر در این موارد صحبت کنند. بگذارید آخرین فردی که از کمبود منابع صحبت می‌کند وزیر بهداشت باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: طرح تحول سلامت در آغاز ریاست جمهوری آقای روحانی مورد توجه ویژه قرار گرفت. همان موقع توجه به مشکلات مردم در مراجعه به بیمارستانها بحث و بررسی شد. باید سهم سلامت از تولید ناخالص ملی را افزایش دهیم اما اشتباهاتی صورت گرفته که لازم است اصلاح شود.

وی در ادامه گفت: وزیر بهداشت قبلی زحمات بسیاری کشید اما تجربه لازم را نداشت. در شرایطی هستیم که پرونده الکترونیکی سلامت با تلاش‌های وزیر بهداشت آقای نمکی راه‌اندازی شده و همچنین تلاش می‌شود برنامه‌های حوزه سلامت با گستردگی و مدیریت بهتری پیش برود. تمام این اتفاقات در شرایطی است که با تحریم‌ها روبه‌رو هستیم و جنگ اقتصادی را پیش‌رو داریم. طرح تحول سلامت برنامه خوبی بود اما با توجه به اینکه هزینه‌های زیادی را به حوزه سلامت کشور وارد می‌کرد با کسری بودجه مواجه شد. در تدوین این برنامه نتوانستیم مکانیزم‌های لازم را بررسی کنیم و نظام ارجاع و گایدلاین‌های مربوط به این برنامه و پزشک خانواده از نقاط ضعف مدیریتی ما بود اما الان در شرایطی هستیم که بت پرونده سلامت الکترونیک و راهنمای بالینی در حال ارائه خدمات درمانی به مردم هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز