خبرگزاری کار ایران

تصویب اصلاحات وزارت کشور درباره اساسنامه تیپ شهرداری‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۹۹۶

اعضای شورای شهر تهران اصلاحات مورد نظر وزارت کشور درخصوص اساسنامه نمونه سازمان‌های وابسته به شهرداری‌ تهران را تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران ایرادات مطرح شده از سوی وزارت کشور درباره اساسنامه نمونه سازمان‌های وابسته شهرداری تهران بررسی شد.

سید حسن رسولی در این خصوص با اشاره به اینکه طبق بند ۱۵ ماده ۸۰ قانون شهرداری‌ها، باید تک‌تک اساسنامه سازمان و شرکت‌های وابسته به شهرداری در صحن علنی شورای شهر، بررسی و تصویب شود، گفت: مطابق با بند ۱۵ ماده ۸۰ این اساسنامه‌ها علاوه بر تامین نظر هیئت تطبیق فرمانداری، باید به تائید وزیر کشور نیز برسد. تائید اساسنامه توسط وزیر کشور، موضوعی است که سازمان بازرسی کشور بارها به آن تأکید کرده است.

رسولی در ادامه، گفت: وزارت کشور نسبت به ماده ۵، ۷، ۹، ۱۸ و ۱۲ این اساسنامه، ایراداتی داشت و در جلسه مشترکی که با آنها داشتم سعی شد با معاون وزیر کشور به توافق برسیم. برای مثال وزارت کشور معتقد است طبق ماده ۵، در صورت انحلال سازمان یا شرکتی، باید وضعیت نیروی انسانی آن وفق قانون تعیین تکلیف شود که ما آن را پذیرفتیم یا در ماده ۹ وزارت کشور تاکید دارد بازرس و حسابرس به صورت مجزا آورده شود. با وجود اینکه وظیفه هر دو یکی است اما چون در متن قانون تجارت، بازرس و حسابرس مجزا هستند، ما نیز آن را پذیرفتیم.

در ادامه حجت نظری در انتقادی نسبت به بررسی اصلاحات وزارت کشور درباره اساسنامه گفت: این بررسی بر اساس طرح، لایحه، پیشنهاد یا چه موضوعی در حال بررسی است؟ باید این مساله مشخص شود تا بدانیم ایراد قانونی نداشته باشد.

هاشمی در پاسخ به نظری گفت: اساسنامه تیپ سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران در صحن شورا به تصویب رسید یکبار اصلاحات هیئت تطبیق فرمانداری، مطرح و رأی‌گیری شد و امروز اصلاحاتی که مورد نظر وزارت کشور است، در حال بررسی است. مادامی که وزیر کشور این اساسنامه را تائید نکند، وجاهت قانونی نخواهد داشت.

در پایان اصلاحات مطرح شده از سوی وزارت کشور با ۱۷ رأی موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز