خبرگزاری کار ایران

فراهانی:

سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران آمادگی ورود به بازار بورس را ندارند

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۹۱۷

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه در بازار سرمایه بدون در نظر گرفتن اولویت‌ها و شرایط سازمان‌ها آمادگی ورود به بازار بورس را ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی در مخالفت با ارائه لایحه در خصوص عرضه سهام شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه در بازار سرمایه گفت: اصل پیشنهاد خوب است و اساسا جهت گیری ما باید به سمتی باشد که شرکت ها و سازمان ها را با استانداردها مطابقت دهیم که خود استانداردها ضامن شفافیت، سودآوری، رقابت و خیر کثیری است و کمک‌کننده اقتصاد شهر و اقتصاد سازمان ها و شرکت هاست.

وی افزود: مسئله اصلی این است که با زمان اندکی که با آن مواجه هستیم و شناختی که از سازمان‌ها و شرکت‌ها داریم به هیچ عنوان آمادگی ورود به بورس وجود ندارد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با ابراز نگرانی از این واگذاری گفت: این نگرانی وجود دارد که با ادغام شرکت های سازمان های شهرداری تهران برای ورود به بازار بورس، خطر خودمانی سازی وجود داشته باشد و منافع شهرداری تامین نشود.

فراهانی اضافه کرد: اتفاقی که می افتد این است که بدون در نظر گرفتن زمینه‌ها و به خاطر الزام شورا، شرکت ها و سازمان ها را وارد بورس کنیم و آنها با قیمت‌های کم واگذار شوند.

او با اشاره به پیشنهادش در این رابطه گفت: پیشنهاد ما این است که شهرداری تهران برنامه زمانبندی داشته باشد، شرکت ها و سازمان هایی که هزینه زا هستند و منافع حاصل از واگذاری آنها زیاد است شناسایی شود و آنهایی که آمادگی ورود به بورس را دارند با این زمانبندی دقیق مراحل انتقالی تامین شود تا منافع شهرداری نیز لحاظ شود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران معتقد است که اگر بخواهیم الزامی ایجاد کنیم تا سه شرکت وارد بورس شود نگرانی وجود دارد که شرکت‌ها و سازمان‌ها با قیمت کم واگذار شوند و مراحل واگذاری به صورت دقیق طی نشود.

به گفته فراهانی نباید الزامی از سوی شورا گذاشته شود که قابلیت اجرا نداشته و منافع شهرداری در آن لحاظ نشود و  همچنین قیمت گذاری مناسبی اتخاذ نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز