خبرگزاری کار ایران

جمالی‌نژاد تاکید کرد:

حال شهرهای‌ ما خوب نیست/ نیاز شهرها به طبیبان شهری

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۶۰۰

رئیس سازمان شهرداری‌ها گفت: امروز باید به جای مدیران شهری دنبال طبیبان شهری باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی جمالی‌نژاد در چهارمین مراسم جایزه جهانی خشت طلا که به مناسبت روز جهانی شهرها برگزار شد گفت: همیشه عنوان شده که اندیشه پایه و اساس زندگی انسان است. این موهبت الهی درک هستی را برای انسان قابل فهم می‌کند‌.

او افزود: همیشه مطرح شده که همه چیز حاصل اندیشه است‌. انسان آنی است که می‌اندیشد و با اندیشه خود می آفریند. تمام عالم حاصل یک عقل کل است.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه در بسیاری از مواقع از اندیشه غافل هستیم، تصریح کرد: امروز کمتر فکر می‌کنیم و کمتر حوصله داریم و همه‌جانبه‌نگر موضوعات را پیگیری می‌کنیم.

رئیس سازمان شهرداری‌ها با بیان اینکه در یک دوره‌ای معماری کشورمان زبان‌زد بود، اظهار کرد: یک زمانی بحث شهر اخلاق، شهر تاب‌آور، شهر زیست‌پذیر و غیره مطرح بود اما همه این مسائل و توجه به آنها نسخه‌ شفابخشی برای شهرها نبوده و نیستند.

وی با بیان اینکه جای سوال است که چرا با وجود این همه پروژه‌، پل و غیره هنوز هم حال شهرهای‌ ما خوب نیست، افزود: یادمان رفته که شهر موجود زنده است و هم روح و هم کالبد دارد و اگر همه جوانب آن را در نظر نگیریم نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

رئیس سازمان شهرداری‌ها با بیان اینکه شهرهای اسلامی مصادیق کاملی از شهرهای ایده‌آل هستند، گفت: در شهرهای اسلامی همه صفات انسانی و الهی در نظر گرفته شده و معتقدم باید به جای مدیران شهری دنبال طبیبان شهری باشیم تا آنها بتواند با در نظر گرفتن همه جوانب و ابعاد وجودی شهرها مشکلات را حل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز