خبرگزاری کار ایران

بی‌تحرکی، افسردگی و چاقی از معضلات دانشجویان

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۰۴۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، موضوع خوابگاه و تغذیه را دو چالش بزرگ در دانشگاه‌های علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: پیشنهاد می‌کنم برای حل این دو مشکل کارگروه‌هایی کلان تشکیل شود.

به گزارش ایلنا به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، رشید حیدری‌ مقدم در شانزدهمین اجلاس معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در همدان گفت: از معاون وزیر بهداشت تقاضا می‌کنم با توجه به مدت زمان اندکی که تا پایان عمر دولت تدبیر و امید باقی است، برای حل مشکل خوابگاه و تغذیه، کارگروه‌هایی در ستاد وزارتخانه متشکل از پنج نفر از معاونان فرهنگی و دانشجویی و پنج نفر از معاونان توسعه دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل شود.

تشکیل کارگروه‌های کلان برای حل مشکل تغذیه و خوابگاه

وی با بیان اینکه با نگاه سنتی نمی‌توان موضوع خوابگاه و  تغذیه را در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی حل کرد، اظهار داشت: ۵۰ درصد خوابگاه‌های ما فرسوده است و باید تلاش کرد از طریق بخش خصوصی، اوراق، خزانه، وام‌ها و... به حل مشکل خوابگاه و تغذیه کمک کنیم.

حیدری مقدم افزود: معاونان توسعه دانشگاه‌های علوم پزشکی به خوبی می‌دانند اگر ما به یک فرمت و مدل مشخصی در حوزه مثلا تغذیه مثل صنعتی کردن غذا و یکسان سازی آن در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی برسیم، می‌توان بر خیلی از مشکلات در این حوزه غلبه کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، یکی از مشکلات دانشگاه‌های علوم پزشکی در حوزه فرهنگی را موضوع پوشش حرفه‌ای ذکر کرد و  گفت: بحث پوشش حرفه‌ای چه در دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها و چه در بیمارستان‌ها و شبکه‌های بهداشت و درمان از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی گفت: پیشنهادم این است که برای حل این موضوع کارگروهی متشکل از پنج نفر از مسوولان نهاد نمایندگی مقام  معظم رهبری در دانشگاه‌های علوم پزشکی و پنج نفر از معاونان تشکیل شود؛ چرا که این موضوع به عنوان یک چالش در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی مطرح است و باید به یک راهکار و دستورالعمل مشخصی در این حوزه برسیم.

بی‌تحرکی، افسردگی و چاقی معضلات روز دانشجویان

وی، با اشاره به اینکه بی‌تحرکی، چاقی و افسردگی در دانشگاه‌ها خطراتی است که اگر به آنها توجه نشود، ممکن است عواید  جبران ناپذیری داشته باشد، اظهار داشت: باید با برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی زیر نظر مدرسان مجرب و مدیریت خوب در این حوزه، بر خیلی از مشکلات در این زمینه فائق شویم و در این جا نقش شما معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی بسیار حیاتی و مهم است.

حیدری مقدم گفت: باید با برگزاری این کارگاه‌ها به دانشجویان یاد دهیم که چطور از بحران‌های مختلف و چالش‌های پیش رو عبور کنند. شما به عنوان متولیان فرهنگی دانشگاه‌های علوم  پزشکی با برگزاری اقدامات چاره‌ساز از طریق کارگاه‌های آموزشی می‌توانید خیلی از دغدغه‌های دانشجویان و خانواده‌های آنان را در زمینه آسیب‌های اجتماعی مرتفع کنید.

فضای دانشگاه‌ها  را در زمان انتخابات آلوده مسائل حاشیه‌ای نکنیم

وی با اشاره به اینکه امسال و سال آینده با دو چالش جدی انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات ریاست جمهوری مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: این دو رویداد مهم سیاسی می‌تواند کانون بحران‌های دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی به خصوص دانشگاه‌های کوچک باشد؛ چرا که در دانشگاه‌های کوچک، کوچکترین گزارشی در حوزه سیاسی و انتخابات می‌تواند یک چالش برای دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت ایجاد کند.

حیدری مقدم گفت: تلاش ما باید این باشد که فقط به سمت و سویی حرکت کنیم که شور و نشاط انتخابات در فضای دانشگاه‌ها به صورت معقول زیاد شود و  دانشجویان وارد مسائل حاشیه‌ای نشوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی را یک حوزه پرچالش عنوان کرد و گفت: نقش معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها در پیشبرد اهداف فعالیت‌های حوزه کاری‌تان بسیار تعیین کننده است. این معاونت به لحاظ اهمیت موضوع و به دلیل پرتنش بودن، در همه ابعاد مثل خوابگاه، تغذیه، نشریات، کانون‌های فرهنگی، نهادهای دانشجویی، انجمن‌های علمی و .... به مثابه اورژانس می‌ماند و فردی که معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه می‌شود واقعا ایثار می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز