خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار تهران:

جداسازی شهرری از تهران به بررسی‌های کارشناسی نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۴۴۷

معاون عمرانی استاندار تهران درباره جدایی ری از تهران گفت: این موضوع نیاز به بررسی‌های کارشناسی دارد و راهکار پاسخگویی به خواسته‌های مردم ری جدایی آن از تهران نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد تقی‌زاده (معاون عمرانی استاندار تهران) در جمع خبرنگاران درباره طرح جدا شدن شهرری از تهران گفت: درباره جدایی ری از تهران باید بگویم که این موضوع نیاز به قانون دارد و از اختیارات شورای شهر نیست که به صورت طرح در شورا مطرح شود.

وی ادامه داد: از نگاه کارشناسی جدایی ری از تهران امکان‌پذیر است، چرا که تهران و ری از حیث کالبدی اجتماعی و اقتصادی در هم تنیده شده است و انفکاک و جدایی آن نمی‌تواند یکپارچگی که ما به دنبالش هستیم را از بین ببرد البته مردم هم توقعاتی دارند و توقع آنها نیز به جا است.

معاون عمرانی استاندار تهران خاطرنشان کرد: تا جایی که من از مجموعه شهرداری تهران اطلاع دارم تلاش می‌کند امکانات و خدمات مناسب نیز به ساکنان شهر ری ارائه شود البته بعضی از  تقاضاهای مردم در خصوص موضوعاتی مانند پسماند است و مردم نیاز دارند که در این زمینه باتوجه به نزدیکی آرادکوه به شهرری توجهات بیشتری به آنها شود و معتقدم می‌شود با تمهیداتی که در حال مطالعه است این خواسته‌ها را برطرف کرد.

وی ادامه داد: معتقدم راهکار حل این مسائل جدایی ری از تهران نیست و معتقدم باید اقدامات کارشناسی نیز در این خصوص صورت بگیرد.

معاون عمرانی استاندار در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره سرانجام طرح کاهش آلودگی هوا با توجه به نامه فرمانده راهور تهران بزرگ به شهردار تهران در این خصوص گفت: طرح کاهش زمانی آغاز شد که ما دو مطلب را در آن زمان مدنظر قرار ندادیم اول اینکه با تعطیلات تابستانی و تعطیلی مدارس همراه بودیم. در آن زمان نمی‌توانستیم ارزیابی درستی از طرح کاهش داشته باشیم من در همان موقع نیز گفتم باید ارزیابی طرح در زمان دیگری انجام شود.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: پیک ترافیک ما در آغاز مهرماه با بازگشایی مدارس و بازگشت مردم از سفرهای تابستانی آغاز می‌شود در آن زمان می‌توانیم ارزیابی درستی از طرح کاهش داشته باشیم ما به دفتر فنی‌مان گفته‌ایم که مطالعاتی را انجام داده و مقایسه‌ای بین اجرای طرح کاهش در سال جاری و مدت مشابه آن در سال گذشته داشته باشند تا مشخص شود نتیجه طرح کاهش نسبت به طرح زوج و فرد چیست و مزایا و معایب آن مشخص شود و بعد در شورای ترافیک در خصوص این موضوع بحث کرده و تصمیمات قطعی را درباره آن بگیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز