خبرگزاری کار ایران

برگزاری مسابقه سخنرانی تربیون در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۴۳۰

مسابقه سخنرانی تریبون در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد و نفرات برتر در دو بخش دانش‌آموزی و بزرگسال معرفی شدند.

به گزارش ایلنا، مسابقه سخنرانی تریبون با هدف ارتقای مهارت‌های سخنوری، فن بیان و ارتباط موثر، برای هفتمین سال پیاپی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد که در این مسابقه آموزشی-رقابتی یک هزار و ۳۱۵ نفر از سراسر کشور در دو بخش دانش‌آموزی و بزرگسال شرکت کردند.

شرکت‌کنندگان این مسابقه در بازه زمانی خرداد تا مهر ۹۸ طی سه مرحله، مهارت‌های سخنوری و فن بیان را در کارگاه‌های آموزشی آموختند و سپس با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در روز فینال این مسابقه ۱۰ فینالیست بزرگسال و ۵ فینالیست بخش دانش‌آموزی سخنرانی خود را ارائه دادند. به این ترتیب که هر فینالیست سخنرانی چهار دقیقه و ۳۰ ثانیه‌ای خود را با موضوعی آزاد برای حاضران ارائه کرد.

سپس همه فینالیست‌های بزرگسال مراحل سخنرانی بداهه را انجام دادند؛ به این شکل که ابتدا یک کلمه به قید قرعه از داخل تُنگ برداشته و شرکت کنندگان سه دقیقه فرصت فکر کردن داشتند و سپس باید سه دقیقه در مورد آن کلمه صحبت می‌کردند. در مرحله تصاویر بداهه نیز هر شرکت‌کننده بر اساس تصاویری که از قبل ندیده بود، باید صحبت می کرد.

این مسابقه با حضور بیش از ۷۰۰ تماشاگر و داورانی چون نیما کرمی، منصور ضابطیان، فرزانه سادات معصومیان، یحیی علوی، ژان بقوسیان، مهدی صادقلو و علیرضا سخنوران برگزار شد.

در این مسابقه بر اساس تجمیع آرای داوران و تماشاگران نفرات برتر بخش بزرگسال به ترتیب بتول ناصری، محمدحسین لریجانی و پریسا خان محمدی بودند و نفرات برتر بخش دانش‌آموزی‌ نیز به ترتیب علیرضا سرفرازیان، فروغ سادات حجازیان و مهدیس آفَرد معرفی شدند.

همچنین بنا به سنت چندساله در این مسابقه، برترین شرکت‌کنندگان در حوزه‌های تخصصی نیز معرفی شدند که در بخش بهترین محتوا رضا پورمحمدی در بخش بهترین اسلایدسازی محمدحسین مالکی، در بخش خلاقانه‌ترین سخنرانی یاسر کشکولی و در بخش شجاع‌ترین سخنران سعیده دشتبانی معرفی شدند.

در ابتدای این مراسم اصفهانی پور، رئیس دانشکده مهندسی صنایع و سیستم های مدیریت دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: مهارت‌های ارتباطی موضوعی بسیار مهم است که کمتر در مدارس و دانشگاه‌ها به آن پرداخته می‌شود و مهارت سخنوری با وجود تأثیر زیادی که بر زندگی انسان‌ها دارد، آموزش اصولی و صحیحی برای آن وجود ندارد.

رئیس دانشکده مهندسی صنایع و سیستم‌های مدیریت دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: در مهندسی صنایع نیز این مهارت بسیار کاربردی است؛ چرا که یک مهندس صنایع با توانایی سخنوری مناسب می‌تواند بسیار کارآمدتر از سایر مهندسین صنایع باشد.

سعیده دشتبانی با وجود مشکل جسمانی، به عنوان شجاع‌ترین سخنران روی سن آمد و برای مخاطبان چند دقیقه‌ای صحبت کرد. وی از مشکلی که از کودکی برایش پیش آمده بود و تمام زندگی وی را تحت‌الشعاع قرار داده بود، سخن گفت و اینکه مدتی است اجازه نمی‌دهد این معلولیت تأثیر خاصی روی فعالیت‌هایش بگذارد؛ بدین شکل که اکنون در یک شرکت مشغول به کار است و فعالیت اجتماعی خوبی نیز دارد. سخنرانی وی به شدت مورد تشویق مخاطبان قرار گرفت و آن‌ها چند دقیقه ایستاده سعیده دشتبانی را تشویق کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز