خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

۵۲۰ نقطه بحرانی در استان تهران وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۴۲۸

استاندار تهران با اشاره به آبگرفتگی برخی منازل در شهر قدس و بهارستان در سیلاب اخیر در استان تهران گفت: جزیره ای فکر کردن و بخشی عمل کردن مشکلات مردم را بیشتر می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران و نخستین جلسه ستاد پیشگیری و هماهنگی و فرماندهی استان تهران که صبح امروز در استانداری تهران برگزار شد، گفت: ما با پدیده تغییر اقلیم مواجه هستیم و براساس این تغییر اقلیم شرایطی ایجاد می شود که هم شدت و مدت زمان بارندگی در دست ما نیست و هم علم هواشناسی از پیش بینی شدت و مدت زمان بارش ناتوان است.

وی ادامه داد: از ۱ آبان ماه تا ۸ آبان ماه ۷۰ میلیمتر بارندگی در طول یک هفته داشتیم و باید امکانات و اطلاعات و اقدامات پیشگیرانه در این زمینه داشته باشیم. اقدامات پیشگیرانه می تواند در کاهش آسیب و خسارات موثر باشد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در تهران بنا به دلایلی از جمله تجاوز به حریم رودخانه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه کمبود‍‌ ‌‌امکانات و تجهیزات و واقعیت اقلیمی شهر تهران و ۷ رود دره در شهر تهران باید اقدامات پیشگیرانه داشته باشیم.

بندپی با بیان اینکه ۶۷ نقطه بحرانی در تهران و ۵۲۰ نقطه بحرانی در استان تهران وجود دارد، تصریح کرد: در سیل اخیر در مناطقی چون فتح،  آزادگان، جاده مخصوص، بلوار امام علی (ع) با آبگرفتگی مواجه شدیم البته ۱۲نقطه ویژه در تهران داریم که در سیل فروردین امکانات شهرداری مستقر بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه اقدامات پیشگیرانه شرایطی فراهم کرد که آسیب چندانی نبینیم البته در سال ۹۸ باید آمادگی بیشتر داشته باشیم. ما در شروع سال آبی بارشهای بیشتری داشتیم بنابراین همه اعضای ستاد مدیریت بحران باید اقدامات گروهی داشته باشند و وظایف محوله قانونی را به خوبی انجام دهند و هم افزایی داشته باشند اگرچه فرودگاه بین المللی جایگاه ویژه دارد اما آبگرفتگی خانه مردم نیز برای ما اهمیت دارد.

وی با اشاره به مصوبه وزیر کشور درخصوص تشکیل کارگروه ویژه سیل، گفت: کارگروهی برای پهنه بندی خطرپذیری سیلاب توسط وزیر کشور اعلام شده و باید این کارگروه شکل بگیرد هر رودخانه ای که نیازمند لایروبی است از طریق آب منطقه‌ای اعلام و از طریق مناقصه انجام شود.

 بندپی با اشاره به آبگرفتگی در شهرهای اطراف تهران گفت: شهرهای پیرامونی ما نیز از این سیلاب تاثیر می گیرند در قدس و بهارستان آبگرفتگی منازل داشتیم و باید شن چاله ها در این مناطق شناسایی شود و با رعایت ایمنی این شن چاله ها برطرف شود و کانالهای طراحی شود که آبها از منازل مردم منحرف شده و به دشتهای فرونشست برود ما به طور میانگین یک میلیمتر فرونشست در روز داریم و می توانیم از این طریق مشکلات این دشتها را برطرف کنیم آبخیزداری نیز باید از طرف منابع طبیعی انجام شود.

وی ادامه داد: شهرهای پیرامونی به شدت آسیب پذیر است آب از تهران به طور سطحی عبور می کند و در قدس و بهارستان و ... انباشت می شود باید طرحی داشته باشیم که این آب از شهرها عبور کند و یک طرح بلند مدت نیز باید در این خصوص برای تزریق آب های زیرزمینی داشته باشیم. این کار نیازمند تعامل بین همه دستگاهها است و همه باید کمک کنند.

وی تاکید کرد: جزیره ای فکر کردن و بخشی عمل کردن مشکلات مردم را بیشتر می کند تقسیم وظایف مشخص شده است در درون شهر شهرداری در بالادست آب منطقه‌ای و منابع طبیعی اقدامات لازم باید را انجام دهند. انجام اقدامات پیشگیرانه باید تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز