خبرگزاری کار ایران

با صدور پیامی:

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درگذشت علامه سید جعفر مرتضی عاملی را تسلیت گفت

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۱۸۱

سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیامی در گذشت مورخ، مفسر و محقق کم نظیر جهان تشیع علامه سید جعفر مرتضی عاملی را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

انا لله و انا الیه راجعون

در ایام سوگواری ارتحال رسول اکرم و کریم اهل بیت علیهم السلام ، مورخ، مفسر و محقق کم نظیر علامه سید جعفر مرتضی عاملی؛ به قافلهرفتگان به عالم اُنس و اجداد طاهرینش(ع) پیوست.

ثمره نیم قرن مجاهدت علمی و مساعی اجتماعی این عالمِ عامل، آثاری درخشان در فرهنگبانی از اندیشه اصیل اسلامی و تربیت شاگردان بسیار در احیای مکتب تاریخ نگاری شیعی و سیره‌پژوهی بوده است.  

 آثار علمی و مجتهدانه ایشان با دو خصیصه استواری در پژوهش و شیوایی در نگارش، مرهون نیازسنجی علمی و در صدد ارائه الگوی اسلامی وانسانی از اهل بیت علیهم السلام برای هدایت جوامع بوده است.

حیات عالمانه و خدمات اجتماعی آن علامه رحیل در ایران و لبنان،  یادآور فصول روشن تاریخ تعاملات فکری و فرهنگی  علمای جبل عامل و ایران بوده که برکات آن در تعمیق محور مقاومت اسلامی یادکردنی و بلکه ستودنی است.

در فرجام ضمن تسلیت ضایعه این فقدان به مقام معظم رهبری مد ظله العالی و علما و اصحاب قلم و فرهنگ ایران و لبنان، برای بیت شریف و شاگردان آن مرحوم اجرِ صبر بر این مصیبت و برای آن عالم مغفور، حشر با  اهل بیت علیهم السلام را از پیشگاه حضرت حق متعال خواستارم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز