خبرگزاری کار ایران

اعمال حدود مجاز جدید آزمون آلایندگی در مراکز معاینه فنی

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۸۴۱

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از تغییر حدود مجاز آزمون آلایندگی در مراکز معاینه فنی خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین مقدم در خصوص اعمال تغییراتی در حدود مجاز آزمون سطح انتشار آلایندگی خودروها اظهار داشت: از چند ماه گذشته حدود مجاز اعلامی سازمان حفاظت محیط زیست که تعیین آن از وظایف قانونی آن سازمان است در یک آیتم تغییراتی داشته که به صورت سیستماتیک از ابتدای آبان ماه این تغییرات در سامانه ملی معاینه فنی سیمفا اعمال و اصلاح شده است و کلیه خودروها براساس حدود مجاز جدید مورد ارزیابی و کنترل قرار می‌گیرند.

وی در خصوص آمار مراجعات به مراکز در هفت ماه توضیح داد: از ابتدای سال تا پایان مهرماه 952 هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده‌اند که در مقایسه با سال گذشته آمار مراجعات تغییری نداشته است. ضمنا در حدود 39 درصد از خودروها به علت نقص فنی، جهت اخذ معاینه فنی بیش از یک‌بار به مراکز مراجعه کرده‌اند. مقدم در ادامه در خصوص درصد علل مردودی خودروها تصریح کرد: 32 درصد از خودروها در آزمون آلایندگی، 8 درصد در آزمون هم‌راستایی چرخ‌ها، 5 درصد در آزمون کمک فنر، 12 درصد در آزمون تست ترمز و 14 درصد در نواقص عیوب ظاهری مردود شده‌اند.

سرپرست معاینه فنی در خصوص وضعیت مراجعات و طول صف در مراکز گفت: به رغم آنکه در آبان ماه سال گذشته با شروع مرحله دوم طرح کاهش و کنترل مکانیزه معاینه فنی خودروها توسط دوربین در تمام سطح شهر و ایام و ساعات شبانه روز، در حدود 220 هزار خودرو به مراکز مراجعه کرده‌اند و بایستی در حال حاضر با ازدحام در مراکز روبرو باشیم ولی خوشبختانه با فراخوان انجام شده در مهرماه در خصوص مراجعه این خودروها قبل از آبان و افزایش ساعات کاری مراکز و مدیریت صف، در حال حاضر هیچگونه صفی در مراکز وجود نداشته و شهروندان می‌توانند در کمتر از نیم ساعت نسبت به معاینه فنی خودرو خود اقدام نمایند.

مقدم همچنین در خصوص اقبال و استفاده شهروندان از سامانه نوبت‌دهی آنلاین توضیح داد: حدود دو سال از راه اندازی این سامانه می‌گذرد و خوشبختانه در حال حاضر شهروندان از کلیه ظرفیت‌های تعریف شده در این سامانه استفاده می‌کنند و حتی زمان‌های تعیین شده 3 تا 4 روز پس از هر تاریخ تکمیل است. به نظر می‌رسد خدمات این سامانه در مدیریت طول صف و حداقل رساندن معطلی، به شهروندان کاملا معرفی شده و دارای کارکرد لازم است. تعداد تماس‌های مردمی در هنگام قطعی این سامانه که گاهی برای به‌روز رسانی توسط سازمان فناوری شهرداری تهران اتفاق می‌افتد موید این مسئله است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز