خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشت؛

برگزاری اولین نشست «پاسخ آزمایشگاهی در فوریتها و بلایا»

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۳۴۸

مدیرکل آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اولین نشست «هفته مدیریت خطر فوریت ها و بلایا و پاسخ آزمایشگاهی در فوریت‌ها و بلایا» برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سیامک میراب سمیعی با اعلام این خبر گفت: اولین نشست برای برگزاری "هفته مدیریت خطر فوریتها و بلایا و پاسخ آزمایشگاهی در فوریتها و بلایا" در محل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت افزود: اهم موضوعاتی که در جلسه مطرح و در مورد آنها بحث و تبادل نظر صورت گرفت شناسایی خطرات موجود در داخل یا خارج آزمایشگاه که می تواند ارائه خدمات آزمایشگاهی را متوقف یا مختل کند، نقش و جایگاه سیستم آزمایشگاهی کشور و خدمات آنها در مراحل مختلف فوریت ها و بلایا و اهمیت ایجاد و حفظ آمادگی برای پیشگیری از توقف و اختلال در ارائه خدمات آزمایشگاهی ضروری بود.

وی بیان کرد: همچنین چالش ها و مشکلات برنامه ریزی برای آمادگی آزمایشگاهی در شرایط فوریت و بلایا و همچنین عملیات در سطوح مرکزی و محیطی، پیش بینی ها و اقدامات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز وابسته برای شرایط فوریت و بلایا خصوصاً در رخدادهایی نظیر تردد و تجمعات بزرگ انسانی با الگوی اربعین حسینی، بررسی پیشنهادهای مربوط به زمان و نحوه برگزاری هفته آمادگی و پاسخ آزمایشگاهی در فوریتها و بلایا، سایر موضوعات مطرح در جلسه بود.

مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت گفت: برای برگزاری هر چه بهتر و موثرتر هفته آمادگی و پاسخ آزمایشگاهی در فوریت ها و بلایا اقدامات و فعالیتهایی مثل اطلاع رسانی موثر از طریق رسانه ها به منظور افزایش آگاهی عمومی، تهیه و انتشار مجموعه مستندات مرتبط و مفید و چک لیست های ارزیابی آمادگی آزمایشگاه برای فوریتها و بلایا، ویدئو کلیپهای آموزشی، تشکیل جلسات درون سازمانی و بین سازمانی برای کارکنان و مسئولین در سطح آزمایشگاه و موسسات پزشکی (مثل بیمارستان ها، درمانگاه ها و سایر مراکز بهداشتی درمانی) و ستاد دانشگاه علوم پزشکی و همچنین انجام تمرین های متنوع پیشنهاد شد ۵ دیماه سال جاری، که روز ملی ایمنی دربرابر زلزله است به عنوان آغاز هفته آمادگی و پاسخ آزمایشگاهی اعلام شود.

سمیعی افزود: با توجه به اینکه برمبنای آئین نامه تاسیس ومدیریت آزمایشگاههای پزشکی، اتخاذ تدابیر لازم جهت واکنش مناسب و سریع در زمان وقوع بحران، فوریت ها و بلایا بخشی از شرح وظایف مسئولین فنی آزمایشگاهها است و مدیریت های امور آزمایشگاهی دانشگاههای علوم پزشکی نیز ملزم به گنجاندن این موضوع در ارزیابی های نظارتی خود هستند، این مناسبت فرصت بسیار خوبی برای تمرکز بر این مسئولیت کلیدی است.

شایان ذکر است در این نشست که به دعوت آزمایشگاه مرجع سلامت تشکیل شد، نمایندگان مراکز و دفاتر معاونت های بهداشت و درمان و دانشگاههای علوم پزشکی منتخب، انجمن های علمی آزمایشگاهی، انستیتو پاستور ایران، سازمان پدافند غیرعامل و سایر ذینفعان شرکت داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز