خبرگزاری کار ایران

عین‌الله طیموری خبرداد:

اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در ۲۰ هزار مدرسه

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۱۶۱

رئیس اداره پیشگیری از اعتیاد وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) امسال در ۲۰ هزار مدرسه کشور به اجرا درمی‌آید.

به گزارش ایلنا، عین‌الله طیموری در نخستین جلسه هم‌اندیشی رؤسای اداره مراقبت برابر آسیب‌های اجتماعی قطب ۵ کشوری در خراسان‌شمالی گفت: از این تعداد، ۶ هزار و ۵۷۸ مدرسه سال گذشته زیر پوشش برنامه‌های طرح نماد قرار گرفته بودند.

وی ادامه داد: سال گذشته ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح نماد مصوب شد که تنها ۱۰ درصد آن جذب شد و امسال هم همین میزان اعتبار برای اجرای این طرح مصوب شده که تا کنون پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال آن محقق شده است.

طیموری افزود: طرح نماد از سال ۹۵ در مدارس سطح کشور آغاز شده که در سال اول، ۷۲ مدرسه در استان‌های البرز، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، فارس و سیستان و بلوچستان زیر پوشش قرار گرفت.

وی با اشاره به همکاری ۱۳ دستگاه و نهاد در اجرای این طرح گفت: طرح نماد در سه مرحله اجرا می‌شود که مرحله نخست شامل اقداماتی همچون شناسایی مشکل و آگاهی رسانی است و مشکلات، بر اساس خوداظهاری دانش آموز یا اظهارات والدین و مربیان شناسایی می‌شود.

رئیس اداره پیشگیری از اعتیاد وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در مرحله دوم، آسیب‌های دانش‌آموز غربالگری و در مرحله سوم برای بهبودی مشکل اقدام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز