خبرگزاری کار ایران

مقام مسئول وزارت بهداشت در گفت‌‌وگو با ایلنا اعلام کرد:

تدوین بسته خدمات بیمه‌ای برای اوتیسمی‌ها/ تشکیل کمیته راهبردی بیماری اتیسم با هدف رفع معضلات بیماران

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۰۹۸

رئیس مرکزمدیریت پیوند و درمان بیماری‌های‌ خاص وزارت بهداشت از تدوین بسته خدمات بیمه‌ای برای بیماران اوتیسم خبر داد.

مهدی شادنوش (رئیس مرکزمدیریت پیوند و درمان بیماری‌های خاص وزارت بهداشت) در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، گفت: تمام بسته‌های خدماتی بیماران اوتیسم به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است. این بسته شامل خدماتی است که بیماران اوتیسم می‌توانند با هزینه دولتی دریافت کنند.

وی افزود: اعتبار لازم برای بیمارانی که اسامی‌ آنها در سامانه ثبت شده‌اند، مستمرا به دانشگاه‌ها پرداخت می‌شود، اما هرگز قرار نبوده اعتباری به انجمن‌های مربوطه پرداخت شود. خدمات بیماران خاص به اوتیسمی‌ها هم تعلق می‌گیرد و هزینه‌ی آن توسط دولت به دانشگاه‌ها پرداخت می‌شود.

اتفاقات بزرگی در فرایند اجرائیِ کنترل اوتیسم رخ داده است

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های خاص گفت: اتفاقات بزرگی در فرایند اجرائیِ کنترل اوتیسم افتاده است. سه سال پیش در وزارت بهداشت توجه چندانی به اوتیسم نمی‌شد، اما اکنون اینطور نیست. در گذشته تنها اقدامات حمایتی مدنظر بود که آن هم  به سازمان بهزیستی محول شده بود.  

کمیته راهبردی اوتیسم در وزارت بهداشت تشکیل شد

وی با تاکید بر اینکه امروز اختلال اتیسم یکی از دغدغه‌های وزارت بهداشت شده است، گفت: دستگاه‌های مختلف نیز به این امر ورود کرده‌اند. در وزارت بهداشت کمیته راهبردی اوتیسم، با حضور آموزش و پرورش استثنائی و سازمان بهزیستی تشکیل شده است. این کمیته با تقسیم وظایف مشخص، در راستای رفع معضلات بیماران اوتیسم فعالیت می‌کند.  

شادنوش در ارتباط با خدمات کوتاه مدت بیماری‌‌های خاص گفت: برای بیماران اوتیسم بسته‌‌های خدماتی کوتاه مدت در دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه می‌شود. این فرآیند از سال گذشته شروع شده است.

بیماران با مراجعه به معاونت‌های درمان دانشگاه‌‌ها از خدمات بهرمند شود

وی افزود: در بازبینی  سال ۹۸ و بازبینی دوباره بسته‌‌های خدمتی بیماران خاص، توانستیم اعتبار بیشتری را درنظر بگیریم.  با این افزایش اعتبار و تامین بودجه، بیماری‌های دیگر من جمله اوتیسم به لیست بیماری‌های خاص اضافه شد.

شادنوش در ارتباط با دسترسی بیماران اوتیسم به بسته‌های خدماتی گفت: در سراسر کشور افراد می‌توانند با رجوع به معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی از نوع این خدمات باخبر شوند و همچنین راهنمایی بشوند که چطور می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

بسته خدمات بیمه‌ای بیماران اوتیسم به شورای عالی بیمه فرستاده شد

وی در ارتباط با تدوین سرفصل‌های بیمه‌ برای بیماری اوتیسم از طرف وزارت بهداشت تصریح کرد: سرفصل‌های بیمه‌‌ای اختلال اوتیسم تدوین شده است. شورای عالی بیمه با توجه به اعتباراتی که در اختیار دارد باید آیتم‌هایی را که مقدور است، مورد حمایت قرار دهد. 

وی در پایان افزود: البته بحث کلی‌تری که در کشور وجود دارد، این است که خدمات توانبخشی تا چه حد می‌تواند تحت پوشش بیمه‌ها قرار بگیرند؟ باید بررسی شود که خدمات توانبخشی تا چه حد نیاز به پوشش بیمه‌ای دارد. تعیین تکلیف این موضوع با شورای عالی بیمه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز