خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت:

ایران می‌تواند در نهادینه کردن علوم حکمت بنیان سرآمد باشد

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۰۴۴

مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به سرآمدی ایران در علوم حکمت بنیان، بر تلاش برای راه‌اندازی این علوم در دانشکده‌های طب ایرانی و فعال کردن علوم بین رشته‌ای تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، در نشست مدیریتی بررسی راهکارهای اجرایی ادغام خدمات طب ایرانی در نظام شبکه بهداشتی‌ درمانی با هدف تسهیل هم‌افزایی هر چه بیشتر دانشگاه علوم پزشکی یزد و وزارت بهداشت که در دانشکده طب ایرانی اردکان برگزار شد، «محمدرضا شمس اردکانی»، مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به عظمت علوم حکمت بنیان در جهان هستی و تسلط دانشمندان و حکمای بزرگ ایرانی به این علوم، گفت: کلیات علوم حکمت بنیان، اساس تمامی کارها و تخصص‌ها بوده و طب سنتی جزیی بسیار کوچک در فرعیات این علوم است که مردم به دلیل نیاز خود، در طول قرن‌ها از آن بهره گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه نهادینه کردن علوم حکمت و بنیان نیز مانند طب سنتی، کار سخت و پیچیده‌ای نیست، تاکید کرد: باید به این موضوع وارد شویم و دریچه ورود به این حوزه، دانشکده‌های طب ایرانی است.
مشاور وزیر بهداشت از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی نخستین پایگاه علوم حکمت بنیان در اردکان خبر داد و گفت: تقویت دانشکده‌های طب ایرانی و ایجاد رشته‌های جدید در این دانشکده‌ها، لازمه حرکت به سوی نهادینه کردن علوم حکمت بنیان است و اجرای موفق این طرح به صورت آزمایشی در اردکان، در کنار ورود خدمات طب ایرانی به نظام شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، حمایت همه‌جانبه مسئولان و مقامات تصمیم‌گیر استان را می‌طلبد.
 
وی تاکید کرد: امروزه دنیا به‌شدت به‌سوی علوم بین رشته‌ای و دانشگاه‌های حکمت بنیان می‌رود و اگر این ورود حاصل شود، نمونه‌ای بزرگ در دنیا محسوب شده و کشور ما می‌تواند در این حوزه سرآمد باشد.
مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با بیان اینکه شهرستان اردکان با موافقت معاونت بهداشت وزارت بهداشت به‌عنوان پایلوت طرح ورود خدمات طب سنتی به نظام شبکه‌های بهداشتی‌درمانی انتخاب شده است، گفت: مدیریت تمامی مراحل اجرایی طرح، با مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشت است و دفتر طب ایرانی و مکمل تنها در تولید محتواهای مورد نیاز دخالت دارد که روند اجرای طرح تا به امروز با برگزاری جلسات منظم هفتگی، به‌خوبی و با سرعت بالایی پیش رفته است.
 
وی با اشاره به موفقیت‌های طب ایرانی در درمان بیماری‌های زنان و مشکلات ناباروری، افزود: در صورت آمادگی دانشگاه علوم پزشکی یزد، آموزش آموزه‌های طب ایرانی در حوزه بیماری‌های زنان و زایمان و آموزش ماماها نیز برای اولین‌بار در اردکان، به‌صورت رسمی آغاز می‌شود.
گفتنی است، این نشست مدیریتی با حضور «احمد حائریان»، مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد و «محمدرضا دهقانی»، معاون بهداشت دانشگاه، «سید محمد پورهاشمی»، مدیر شبکه بهداشت و درمان اردکان، «محمدرضا اعلایی»، سرپرست دانشکده طب ایرانی اردکان و مدیران دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت برگزار شد و در ادامه نیز کارگاه‌های آموزشی با موضوعات مختلف با تدریس استادان برجسته هر حوزه، در قالب برگزاری رویداد دو روزه اجرایی و آموزشی در یزد، در نظر گرفته شده بود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز