خبرگزاری کار ایران

افزایش شدت بارش‌ها همراه با کاهش دمای غرب کشور

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۸۱۸

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به این‌که از ابتدای هفته آینده بر شدت و گستره بارش‌ها افزوده می‌شود، از کاهش دمای‌ هوا در نواحی غرب و جنوب غربی کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، صادق ضیائیان با اشاره به آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی اظهارکرد: طی دو روز آینده(۳ و ۴ آبان ماه) برای مناطقی از شمال‌ غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل و بخش‌هایی از جنوب غرب، مرکز و شمال شرق کشور بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: این شرایط جوی از اواخر وقت جمعه(۳ آبان‌ماه) و طی روز شنبه ( ۴ آبان‌ماه) با ورود سامانه بارشی جدید از غرب و جنوب غرب علاوه‌بر مناطق ذکر شده در گستره بیشتری از جنوب غرب، مرکز و شمال شرق شاهد سیطره خواهد یافت.

ضیائیان ادامه داد: روز یک‌شنبه (۵ آبان‌ماه) در نواحی یاد شده بارش باران با شدت کمتری ادامه خواهد داشت این درحالیست که برای نقاط شرقی کشور نیز بارش‌هایی به صورت پراکنده پیش‌بینی می‌شود همچنین روز دوشنبه (۶ آبان‌ماه) بارش‌ها به‌صورت پراکنده برای بخش‌هایی از مرکز، شرق و شمال شرق پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از روز شنبه (۴ آبان‌ماه) تا روز دوشنبه ( ۶ آبان‌ماه) در ارتفاعات تهران، البرز و اردبیل بارش برف دور از انتظار نخواهد بود، تصریح کرد: طی روزهای شنبه و یکشنبه ( ۴ و ۵ آبان‌ماه) برای نواحی غرب و جنوب‌غربی چهار تا شش درجه سانتیگراد کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت‌: آسمان تهران فردا (۳ آبان‌ماه) نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و طی روز شنبه (۴ آبان‌ماه) آسمان پایتخت ابری همراه با بارش باران و وزش باد با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز