خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه درسدن آلمان در گفت‌وگو با ایلنا:

هیچ محدودیتی در زمینه ارتباطات علمی را قبول نداریم/ علم بهترین راه تعامل ملت‌هاست/از دانشجویان ایرانی توانمند یک ترم شهریه نمی‌گیریم

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۶۱۵

استاد مدیریت و معاون آموزشی دانشگاه درسدن آلمان درباره اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: طی چهار، پنج سال گذشته دانشگاه‌های ما یک بیانیه صادر کردند با این محتوا که ما به علم آزاد و بدون مرز معتقدیم و هیچ محدودیتی در زمینه ارتباطات علمی را قبول نداریم و البته در راستای اهدافمان، کاری هم به افراد دیگر در دنیا نداریم.

«پروفسور رالف زونتاک» استاد مدیریت و معاون آموزشی دانشگاه درسدن آلمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره جایگاه علمی ایران در بین کشورهای دنیا گفت: ایران و دانشجویان ایرانی جایگاه خوب علمی در جهان دارند، ضمن اینکه ما دانشگاهی با تعاملات باز هستیم و به دانشجویان و علاقه‌مندان به تحصیل در آلمان می‌گوییم که اگر بخواهند، می‌توانند یک ترم مهمان ما باشند یا حتی جا به جا شوند و به راحتی به دانشگاه ما بیایند، البته ما نیز از آنها استقبال خواهیم کرد.

از دانشجویان ایرانی توانمند یک ترم شهریه نمی‌گیریم

وی ادامه داد:‌ ما حتی از دانشجویان ایرانی توانمند برای یک ترم شهریه نمی‌گیریم، زیرا توانایی و مهارت‌های آنان را دیده‌ایم. بنابراین دانشجویان ایرانی می‌توانند به دانشگاه ما که از آنها استقبال می‌کنیم، بیایند و یک ترم به صورت رایگان مهمان ما باشند و بعد به دانشگاه خودشان بازگردند.

تعاملات دانشگاهی گسترده‌ای با ایران داریم

پروفسور زونتاک با اشاره به تعاملات دانشگاهی ایران و آلمان گفت: متاسفانه فضای بین‌المللی برای افرادی که شرایط دو کشور را نمی‌دانند، کمی نگران کننده است، ولی ما کاملا تعاملات گسترده‌ای داریم. علم هیچ مرزی نمی‎شناسد به همین خاطر بهترین راه‌های ارتباطی بین ملت‌ها، علم و ارتباطات دانشگاهی و علمی است که ما هم به این اعتقاد داریم. علاوه بر اینها توصیه می‌کنیم همکاری‌ها و تعاملات در این زمینه بیشتر شده و یا به نوعی گسترش یابد.

هیچ محدودیتی در زمینه ارتباطات علمی را قبول نداریم

 وی درباره اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: طی چهار، پنج سال گذشته دانشگاه‌های ما یک بیانیه صادر کردند با این محتوا که ما به علم آزاد و بدون مرز معتقدیم و هیچ محدودیتی در زمینه ارتباطات علمی را قبول نداریم و ما ایده‌مان دنیای آزاد علمی است.البته در راستای اهدافمان کاری هم به افراد دیگر در دنیا نداریم.

انعطاف‌پذیری در حال حاضر در دانشگاه‌های ما وجود ندارد

استاد مدیریت و معاون آموزشی دانشگاه درسدن آلمان درباره دانشگاه‌های نسل چهارم و حرکت ایران به سمت این نسل از دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌های جدید و دانشگاه‌های نسل آینده به این صورت است که در مقابل نیازها انعطاف‌پذیرترند. لذا لازم نیست؛ زمانی که یک دانشجو از ابتدا تصمیم گرفت، تغییر رشته دهد و مسیر خود را عوض کند از دانشگاه بیرون برود؛ بلکه زمانی که دانشجو وارد دانشگاه می‌شود، گزینه‌های مختلف برای تغییر مسیر دارد، بنابراین این یک اصل در دانشگاه‌های آینده است. البته این انعطاف‌پذیری تقریبا در حال حاضر در دانشگاه‌های ما وجود ندارد.

یادگیری مادام‌العمر جزو نیازهای آینده محسوب می‌شود

معاون آموزشی دانشگاه درسدن آلمان در پایان گفت:‌ نکته دوم بحث یادگیری مادام‌العمر (Lifelong learning) است. با توجه به تحولات در تکنولوژی باید مهارت‌های خود یادگیری و یادگیری مادام العمر که جزو نیازهای آینده محسوب می‌شود را تامین کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز