خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد اجرایی اربعین به ایلنا خبر داد:

استفاده از ناوگان حمل ‌و‌نقل عراق برای کاهش بارِ جابه‌جایی داخل کشور در سال آینده

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۶۰۵

دبیر ستاد اجرایی اربعین گفت: قرار بر این است که در سال آینده با استفاده از حمل‌و‌نقل عمومی عراق بتوانیم بار حمل‌و‌نقل داخل کشور را کاهش بدهیم.

احمد محمدی‌فر (دبیر ستاد اجرایی اربعین) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص تمهیدات ستاد اربعین برای تسهیل جابجایی زائران در سال آینده،‌ اظهار داشت: بله این نکته مورد توجه ستاد اربعین قرار دارد و قرار بر این است که در سال آینده با استفاده از حمل‌و‌نقل عمومی عراق بتوانیم، بار حمل‌و‌نقل داخل کشور را کاهش بدهیم. ضمن اینکه تسهیلات و تسریع در رفت و آمد برای زائران نیز افزایش خواهد یافت.

او با تاکید بر اینکه ستاد اجرایی اربعین به دنبال حل این مساله است، ادامه داد: اگر بتوانیم به صورت سازمان یافته و ساختارمند شبکه حمل‌و‌نقل عراق را به کار بگیریم و تعامل داشته باشیم، مشکلات به وجود آمده رفع خواهد شد.امیدواریم که بتوانیم این اقدام را انجام دهیم.

محمدی‌فر تصریح کرد: باید تلاش کنیم ارتباطی را بین سیستم‌های حمل‌و‌نقل دو کشور ایجاد کنیم تا مساله کمبود ناوگان حمل‌و‌نقل در داخل کشور طی ایام برگزاری اربعین برطرف کنیم.

دبیر ستاد اجرایی اربعین در پاسخ به سوالی درخصوص آمار تصادفات در ایام اربعین امسال نسبت به سال‌های قبل، اظهار داشت: با توجه به افزایش جمعیت زائران و همچنین افزایش استفاده از وسایل نقلیه شخصی نسبت به سال گذشته، آمار تصادفات امسال افزایش معناداری نداشت.

او تاکید کرد: هرچه بیشتر بتوانیم راه‌ها را بهبود بخشیم و بهسازی جاده‌ها را انجام دهیم، ‌قطعا برای سال آینده آمار تصادفات کمتر خواهد شد.

محمدی‌فر درباره برنامه‌های ستاد اجرایی اربعین با پلیس راهور به منظور بهبود وضعیت راه‌ها، تصریح کرد: امسال بیش از دوهزار تابلوی راهنمایی و رانندگی در مسیرهای منتهی به مرزهای کشور نصب شد،‌ همچنین صدها کیلومتر بهسازی آسفالت‌ جاده‌ها نیز صورت گرفت.

او ادامه داد: تعریض محورهای منتهی به مرزهای مهران و رفع گره‌های ترافیکی نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته بود.

دبیر ستاد اربعین با تاکید بر اینکه طرح‌های ترافیکی که پلیس راه انجام داد،‌ کمک موثری در کاهش خطرات جاده‌ای داشت، ادامه داد: در مجموع امسال آزمایش و تجربه خوبی بود تا بتوانیم در سال آینده وضعیت حمل‌و‌نقل و راه‌ها را ارتقا داده و نواقص را برطرف کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که مهمترین برنامه‌‌های پیش‌بینی شده ستاد اربعین برای سال آینده چیست، اظهار داشت: تقویت فناوری و ارتباطات و همچنین ارتقای زیرساخت‌ها مهمترین مساله‌ای است که ستاد مرکزی اربعین برای سال ‌آینده در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز