خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا:

طرح «رفع انحصار از زبان انگلیسی» باید در شورای عالی آموزش و پرورش بررسی شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۵۸۵

وزیر آموزش و پرورش بر لزوم بررسی طرح "رفع انحصار از زبان انگلیسی" در شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد.

محسن حاجی میرزایی (وزیر آموزش و پرورش) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره طرح رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزشی همگانی کشور گفت: برنامه‌های درسی جزو اقدماتی است که باید در شورای عالی آموزش و پرورش مورد بررسی قراربگیرد.

حاجی میرزایی درباره نقش شورای عالی آموزش و پرورش در زمینه پیگیری این طرح گفت: آموزش و پرورش هرگونه برنامه درسی و هر نوع روند در زمینه برنامه‌ریزی درسی را به شورای عالی آموزش و پروش محول می‌کند. به نظرم طرح "رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزشی همگانی کشور" باید در این شورا به شکل دقیق‌تر مورد بررسی و بازبینی قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: این مساله نگرانی‌هایی را در میان معلمان، دانش‌آموزان، نظام تعلیم و تربیت و حتی خانواده‌ها به وجود آورده و اگر قرار است به این طرح توجه شود، بایستی در شورای عالی آموزش و پرورش و جمعی از متخصصین این عرصه که در این شورا حاضر بررسی شود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که نگرانی درباره حذف زبان انگلیسی در مدارس و عدم جذب معلمان این درس وجود دارد؛ پاسخ شما به این نگرانی چیست؟ گفت: آنچه مسلم است این است که درس زبان انگلیسی و معلمان آن از مدارس حذف نخواهند شد.

به گزارش ایلنا، سوم مهرماه ۵۷ نماینده مجلس شورای اسلامی در طرحی یک فوریتی که به هیات رئیسه ارائه شد، خواستار قانونی شدن رفع انحصار زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور شدند. این طرح موافقان و مخالفان زیادی در سطح مسوولان و مردم به همراه داشت و حتی در فضای مجازی نیز توسط مردم به صورت گسترده به آن پرداخته شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز