خبرگزاری کار ایران

رییس اداره کنترل سل و جذام:

درمان سل در ایران رایگان است

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۴۵۲

رییس اداره کنترل سل و جذام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان های سیستان و بلوچستان و گلستان را به ترتیب دارای بیشترین میزان بروز سل در کشور معرفی کرد.

به گزارش ایلنا، مهشید ناصحی گفت: تعداد مبتلایان به سل در سال 97 بالغ بر 8 هزار و 713 نفر بودند که 54 درصد از این افراد مرد و 46 درصد زن هستند. 16 درصد از موارد بیماری نیز غیرایرانی اند.

وی نسبت موارد مسلول غیرایرانی در کشور از کل موارد را در سال 91 بالغ بر ۱۲ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان در سال گذشته به 16.3 درصد رسیده است. در 50 سال گذشته آمار بروز سل از 140 مورد در هر 100 هزار نفر به 11 مورد در هر 100 هزار نفر رسیده است.

رییس اداره کنترل سل و جذام افزود: مهم ترین و شایعترین علامت بیماری سل عبارت است سرفه طول کشیده بیش از دو هفته. سایر علایم نیز تب، تعریق شبانه، بی اشتهایی و کاهش وزن می باشد. همچنین در برخی موارد بخصوص بیماری طول کشیده، پیشرفته و شدید، علائمی همچون خلط خونی، تنگی نفس و درد  قفسه سینه نیز می تواند وجود داشته باشد.

دکتر ناصحی بیان داشت: در 90 تا 95 درصد موارد، هنگامی که میکروب سل به بدن منتقل می شود به شکل نهفته باقی می ماند و علاوه بر آنکه قابل انتقال به دیگران نیست، خود فرد را هم بیمار نمی کند.

وی بیماری سل را کاملا درمان پذیر دانست، به شرط آن که فرد داروها را به موقع آغاز و دوره درمان را بطور کامل مصرف کند. بیشترین میزان بروز سل در ایران مربوط به گروه سنی 65 سال به بالا بوده و درمان سل در نظام بهداشتی کشور رایگان است.

وی در پایان هزینه درمان عادی بیماری برای هر فرد را 500 هزار تومان و هزینه هر بیمار دارای سل مقاوم به درمان را 100 تا 250 میلیون تومان اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز