خبرگزاری کار ایران

برگزاری اردوهای علمی در حوزه سلول‌های بنیادی برای معلمان سراسر جهان

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۲۶۹

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان از توافق برای برگزاری اردوهای علمی در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و فناوری نانو برای کشورهای مختلف خبر داد.

به گزارش ایلنا، فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان درباره برگزاری المپیاد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و فناوری نانو از سوی ایران اظهارکرد: در برنامه کمربند و جاده در کشور چین و طبق توافق انجام‌شده برای بنیان‌گذاری دو المپیاد «سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی» و «فناوری نانو» از سوی جمهوری اسلامی ایران، اردوهای علمی برای معلم‌های کشورهای مختلف و باهدف چگونگی گسترش این علوم در بین دانش آموزان برگزار خواهد کرد.

وی ادامه داد: در اردوی کمربند و جاده پروپوزال برگزاری و بنیان‌گذاری دو المپیاد یادشده ارائه شد و ایران آمادگی کامل برای برپایی این رویدادهای مهم علمی را دارد.

مهاجرانی با اشاره به تجربه برگزاری چندین المپیاد جهانی در ایران بیان کرد: تجارب موفقی درزمینه علوم نانو و سلول‌های بنیادی در ایران وجود دارد که با بهره‌گیری از دستاوردهای ایران در این علوم، بستر لازم برای میزبانی این المپیادها را در سطح جهانی داریم، بنابراین دبیرخانه جهانی این المپیادها در جمهوری اسلامی ایران تشکیل می‌شود.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان گفت: برای المپیاد صنایع‌دستی هم گفتگو شده است اما به دلیل تنوع موضوعات و نیاز به بحث بیشتر تصمیم‌گیری به جلسات آینده موکول شد، ایران پیشنهاددهنده جهانی این سه المپیاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز