خبرگزاری کار ایران

میدری در واکنش به اظهارات فرماندار تهران؛

کارِ کودک معلول شرایط کشور و خانواده‌‌ها است/ با جمع‌آوری کودکان کار فقط آنها را به شکل‌های بدتر تامین معیشت سوق می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۸۷۳

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر جمع‌آوری کودکان کار به منزله آن باشد که ما کودکان را از مقابل چشمانمان دور کنیم، فقط مسئله را پیچیده‌تر کرده‌ایم و این کودکان به شکل‌های بدتر تامین معیشت مشغول می‌شوند.

احمد میدری (‌معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به اظهارات اخیر فرماندار تهران درباره جمع‌آوری کودکان کار مبنی بر اینکه «ما به دنبال آن هستیم که چهره‌ شهر را از وضعیت نازیبایی خارج کنیم»، گفت: کودکان کار دو دسته هستند که شامل دو گروه کودکان ایرانی و کودکان مهاجر می‌شوند. مسئله مهم در ارتباط با کودکان کار این است که نباید در این سن به کار مشغول شوند. حقوق انسانی کودکان کار است که حکم می‌کند در این سن به تحصیل بپردازند.

سیاست‌های مهاجرتی کشور نیازمند اصلاحات است  

وی در ادامه افزود: عوامل مختلفی باعث می‌شود که کودکان به کار مشغول شوند. نخست اینکه سیاست‌های مهاجرتی کشور نادرست است و این سیاست‌ها نیاز به اصلاحات دارد و این اصلاحات باید مطابق با واقعیت‌ها انجام شود.

کارِ کودک یعنی ما نتوانستیم قوانین را درست اجرا کنیم

میدری در ارتباط با کودکان کار ایرانی گفت: وجود کودکان کار ایرانی نشان‌دهنده این است که ما نتوانستیم قوانین کشور را بدرستی انجام دهیم. تعهدات ایران از سال‌ها پیش کار کودکان را منع کرده است.

جمع‌آوری کودکان کار فقط مسئله را پیچیده‌تر می‌کند

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون بیان کرد: اگر جمع‌آوری کودکان کار به منزله آن باشد که ما کودکان را از مقابل چشمانمان دور کنیم، فقط مسئله را پیچیده‌تر کرده‌ایم و این کودکان به شکل‌های بدتر تامین معیشت مشغول می‌شوند.

چگونگی مقابله با کار کودک توسط دستگاه‌ها بسیار حائز اهمیت است  

وی در ادامه گفت: باید  تلاش‌ این باشد که پس از  جمع‌آوری، کودکان تحت حمایت اجتماعی قرار گیرند و این سیاست‌ باید دنبال شود. بنابراین نحوه اجرای طرح ساماندهی کودکان کار و اینکه سازمان‌ها چگونه می‌خواهند با کار کودک مقابله کنند، فوق‌العاده حائز اهمیت است.

کار کودک معلول شرایط کلان کشور و خانواده‌‌ها است

  میدری در پاسخ به این پرسش که کشور با افزایش جمعیت کودکان کار ایرانی روبرو است، به نظر شما آیا توانمندسازی خانواده‌هایی که کودکانشان به کار مشغول هستند، امکان‌پذیر است؟ بیان کرد: این به یک تقسیم کار بین دستگاهی نیاز دارد که در آئین نامه فعالیت هر کدام از دستگاه‌ها مشخص شده است. دستگاه‌ها باید مرور کنند که وظیفه‌ آنها چه است. در حقیقت باید مشخص شود که نیروی انتظامی، وزارت کشور، سازمان بهزیستی هر یک چه وظایفی دارند. 

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی خانواده‌های کودکار کار در آئین‌نامه‌ها مشخص شده است، افزود: در واقع کودک کار معلول شرایط گوناگونی است که از جمله می‌توان به شرایط خانواده‌ها و  شرایط کلان کشور اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز