خبرگزاری کار ایران

دیوار حائل میان اولیا و مربیان باید حذف شود/ راه‌اندازی سامانه ویژه آموزش به اولیاء

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۷۲۱

مدیر کل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش گفت: خانواده امروزه مطالبات و حساست‌های بیشتری دارند اما تلاش می‌کنیم که بسترهای لازم برای ایفای نقش خانواده‌ها را فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم بزرگداشت و آیین ملی هفته پیوند اولیا و مربیان با حضور محسن حاجی میرزایی آموزش و پرورش، حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان صبح امروز در پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

نورعلی عباسپور (مدیر کل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش) گفت: ما باید دیوار حایل میان مدرسه و خانواده را برداریم و این مساله جز مطالبات اصلی شوراهای انجمن است که در جلسات ما مطرح می‌شود. در هر صورت این کار فراتر از یک اداره کل است و همه حوزه‌های آموزش و پرورش نیاز است بسیج شوند تا از ظرفیت‌های آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: امروز آخرین روز هفته پیوند اولیا مربیان است که به عنوان روز خانواده و سند تحول بنیادین نام گذاری شده است. ما باید ساز و کارهای لازم در این خصوص را فراهم کنیم. همچنین خانواده‌ها نقش مهمی در بحث نمایندگان امور خانوادگی از سطح خانواده تا اجرا را دارند که باید به آن توجه کرد.

مدیر کل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش در رابطه با اقدامات انجام شده این شورا برای بهبود رابطه میان اولیا و مربیان گفت: یک سامانه پایش ناولگان حمل و نقل با همکای سامان شهرداری‌ها راه‌اندازی شده که از ۱۵ شهریور کار ساماندهی را آغاز کرده است. همچنین راه اندازی اتاق گفتگوی اولیا مربیان در ده درصد از مدارس کشور در نظر گرفته شده تا همکاری‌ها میان اولیا و مربیان انجام شود اما در برخی از استان این آمار به ۲۰ درصد رسیده است. ما همچنان کارگروه‌های مهارتی را در مدارس راه اندازی کردیم که والدین می‌توانند برای ارایه خدمت به مدرسه وارد این کارگروه‌ها شوند.

عباسپور تصریح کرد: ما ۳۵۲ مرکز مشاوره در کشور داریم که در سال ۹۷ تعداد ۵۲ مرکز جدید جهت مشاوره به والدین به این تعداد اضافه شد.  تا کنون ۱۰۳ هزار ۶۷۳ نفر به این مراکز مراجعه کردند.  علاوه بر این تجویز ۳۰ مرکز مشاوره در مناطق خاص با تخصیص اعتبارات ویژه از طرف سازمان برنامه بودجه در نظر گرفته شده است. همچنین یک انتشارات داریم که به طور میانگین هر ماه یک کتاب چاپ می‌کند‌.  در سال ۹۷ حدود ۳۰۰ هزار مجله پیوند اولیا و مربیان چاپ کردیم و امسال به علت مشکل کاغذ این تعداد به ۲۰۰ هزار تعداد کاهش پیدا کرد.  

مدیر کل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش اظهار داشت: یکی از وظایف اساسی ما در شوارها آموزش و ارتباط با خانواده‌هاست.  ما حدود ۱۲۷ هزار  ۸۳۷ دوره آموزشی برگزار کردیم که والدین در آن شرکت کردند. ما تلاش کردیم در حوزه سند تحول هم  به اعضای شوراها و هم روسای انجمن را داشته باشیم. یک سامانه ویژه آموزش خانواده و دوره‌های مجازی نیز برای این امور در نظر گرفته شده است.

مدیر کل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت: خانواده امروزه مطالبات و حساست‌های بیشتری دارند اما تلاش می‌کنیم که بستر های لازم برای ایفای نقش خانواده‌ها را فراهمی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز