خبرگزاری کار ایران

آقاجانی:

شاهد افت آموزش پزشکی بودیم

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۴۰۷

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: جایگاه خود را در آموزش از دست داده‌ایم و باید این مشکل را برطرف کنیم.

محمد آقاجانی، در آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: دانشگاه شهید بهشتی فرصت‌ها و تهدیدهای بسیاری دارد. این دو باید از سوی دانشجویان و اساتید مورد توجه قرار بگیرند. جایگاه بین‌المللی لازم را به دست نیاورده‌ایم. دو سال قبل که مدیریت بنده شروع شد افزایش تورم و پایین بودن اعتبار مالی دانشگاه مشکلاتی را ایجاد کرد.

وی در ادامه افزود: طی سه دهه اخیر در دانشگاه شهید بهشتی نتوانستیم یک بیمارستان دانشگاهی جدید احداث کنیم. بیمارستان‌های ما قدیمی هستند و امکانات لازم را برای برنامه‌های آموزشی دانشجویان ندارند. لازم است منابع انسانی، مالی و فیزیکی در دستور کار قرار بگیرند و بهبود یابند.

آقاجانی گفت: شرایط سخت اقتصادی و مشکلاتی که بیمارستان‌ها با آن دست به گریبان هستند موجب مشکلاتی برای ما شد. برای رفع این مشکلات، کاهش 15 درصدی هزینه‌های دارو و تجهیزات را داشتیم که دستاورد مهمی برای دانشگاه محسوب می‌شود. از آبان ماه سال 96 املاک مورد نیاز دانشگاه در دستور کار قرار گرفت و اقدام به خریداری آنها شد. این املاک برای ایجاد یک پردیس مرکزی لازم بود که هم‌اکنون در آخرین مراحل عقد قرارداد است.

وی افزود: یک بیمارستان 1000 تختخوابی در پردیس دانشگاه ساخته خواهد شد. این بیمارستان لازمه آموزش بالینی دانشجویان و خدمات درمانی است. همچنین این بیمارستان در شرق تهران ساخته می‌شود که از امکانات کمتر خدمات درمانی برخوردار است. از دیگر مشکلات زیرساختی ما سهم سایت دانشگاه علوم پزشکی شهید پزشکی از مجموعه کل دانشگاه است که با رایزنی‌های ما این سقف افزایش پیدا کرد.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در اتوبان شهید بابایی زمینی برای رشد دانشگاه خریداری شد و در زمان مدیریت بنده توانستیم بودجه دانشگاه را چهار برابر کنیم ولی عقب‌ماندگی ما در بودجه همچنان نیاز به پیگیری دارد. دستاوردهای خوبی در حوزه بهداشت داشتیم که نمونه‌های آن ساخت خانه‌های بهداشت، بسیج فشار خون و ارتقای خدمات پزشکی است. با این وجود شاهد افت آموزش پزشکی بودیم. با کمک تمام ارکان دانشگاه سعی در اصلاح نقشه آموزشی داشتیم. بیش از 300 نفر عضو به هیات علمی دانشگاه اضافه شد و این پیام مهمی برای همه دانشگاه‌ها بود که آموزش اولین اولویت ما است. ما جایگاه خود را در آموزش از دست داده‌ایم و باید این مشکل را برطرف کنیم.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان گفت: رشد 41 درصدی پژوهش‌های دانشگاهی نشان از توسعه قابل توجه‌ای می‌دهد. ما به سرانه سه مقاله به ازای هر نفر هیات علمی رسیده‌ایم. رشد 30 درصدی شرکتهای دانش‌‌بنیان را شاهد بودیم و قرارداد همکاری با سه دانشگاه صنعتی داشتیم. همچنین با کشورهای هلند، مجارستان و ایتالیا همکاری علمی خود را آغاز کردیم. معاونین دانشگاه در تراز ملی هستند و اعضای هیات امنا، هیاتهای رئیسه دانشگاه، روسای بیمارستانها و دانشکده‌ها و تمام مدیران ستادی از استادان فرزانه کشور هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز