خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

حداقل تغییرات را در سطح مدیران انجام دادم

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۳۶۲

وزیر بهداشت، درمان و آ‌موزش پزشکی گفت: اولین مسئولی هستم که حداقل تغییرات را در سطح مدیران انجام دادم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید نمکی (وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) در مراسم تکریم و معارفه ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز مورخ 29 مهرماه 1398 در محل دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: دانشگاه شهید بهشتی به خاطر کمبود اعتبارات دچار مشکلات بسیاری بود. ما با رایزنی‌های درون دولت و سازمان‌های ذیربط سعی کردیم تا حدود زیادی و حتی الامکان این مشکلات را مرتفع کنیم.

نمکی گفت: اصلاحات در نظام آموزشی و پژوهشی در این دانشگاه انجام شد. تلاش می‌کنیم بدون نگاه‌های سیاسی از منابع حداکثر استفاده را بکنیم. دانشگاه‌های علوم پزشکی روزهای سختی را می‌گذرانند افرادی که در خط مقدم نظام درمانی هستند شاهد این مشکلات هستند.

وی افزود: بنده اولین مسئولی هستم که حداقل تغییرات را در سطح مدیران انجام دادم. ما امروز باید مشکلات را با نفت 30 دلاری و تحریم‌های شدید حل و فصل کنیم باید توجه کرد که در همین شرایط توانستیم سیلاب‌های ایران را بدون حتی یک اپیدمی کنترل کنیم.

وزیر بهداشت در ارتباط با تلاش‌های متولیان نظام درمانی کشور گفت: کدام یک از همکاران من نگاه‌های سیاسی را در خدمت‌رسانی منظور داشته‌اند؟ آیا تاکنون پیش آمده است که ما در خدمت‌رسانی به خطاکار بودن یا مجرم بودن افراد توجه کنیم؟ آیا در خدمت‌رسانی از دین یا آئین کسی پرسیده می‌شود پس چرا این گونه بی‌مهری‌ها نسبت به جامعه پزشکی صورت می‌گیرد. من ادعا نمی‌کنم همکاران متخلف نداریم و نمی‌گوییم که در بین همکاران ما افراد قانون گریز وجود ندارد. ما باید قدر این سرمایه اجتماعی را بدانیم. باید توجه کنیم پرستاران ما با 15 ماه تاخیر در پرداخت کارانه‌ها درمان بیماران را رها نمی‌کنند. می‌خواهم بگویم که پزشکان ما و دیگر افراد نظام درمانی کشور مستحق این جفا نیستند.

نمکی گفت: توصیه‌هایی برای رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی دارم اولین توصیه من مدیریتی توامان با محبت است این بزرگترین سرمایه یک مدیر محسوب می‌شود. در این روزهای پرمشکل در حوزه اقتصاد پزشکی مهر می‌تواند مشکلات را حل و فصل کند. باید به سمت همگرایی برویم. همچنین تقاضا دارم رئیس جدید دانشگاه تلاش کند دانشگاه را از دلمردگی نجات دهد امیدوارم نشاط و امیدواری به دانشگاه باز گردد. توصیه می‌کنم با تحولاتی که در وزارت بهداشت آغاز شده است همنوایی کنید. برای ما جامعه محور کردن آموزش علوم پزشکی راهی برای برون رفت از شرایط سخت امروز است.

وی افزود: نمی‌شود با افزایش تخت مشکلات درمان را حل کرد. من هیچ وقت به این راهکار اعتقاد نداشتم که برنامه‌ریزی برای درمان به نسبت تخت و بیمار انجام شود. باید توجه کرد این سیاست می‌تواند تغییر کند. باید توجه کرد این سیاست به نفع شهرستان‌های کوچک مانند سیستان و بلوچستان نیست. باید در این باره بازنگری شود.

نمکی در پایان گفت: تقاضا می‌کنم رسیدگی به مردم مورد توجه بیشتری قرار گیرد. مردم ولی‌نعمتان ما هستند و به دلایل مختلف مانند نوع مدیریت بیمارستان‌ها و کمبودهای مالی به آنها گاهی توجه کم شده است. عدم مدیریت درست و تدوین پروسه‌ها کار مردم را لنگ می‌کند. همچنین باید به معیشت پرسنل بیمارستانی توجه شود اما نمی‌توانیم در سطح برنامه‌ریزی‌ها تمایز فاحشی بین بیمارستان‌های مختلف قائل شویم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز