خبرگزاری کار ایران

شناسایی ۲۲ هزار واحد ناایمن در تهران

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۲۵۲

رییس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری گفت: حدود ۲۲هزار واحد آن ناایمن در تهران شناسایی شده است که در بین این مراکز واحد‌های دولتی، درمانی٬ بهداشتی، تجاری و آموزشی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا صدر اعظم نوری در نشست تخصصی بهسازی لرزه ای نسبی ساختمان های متداول شهر تهران  گفت: بحث ایمنی مسأله جدی است و باید در شهر تهران به این مسأله پرداخته شود.

وی ادامه داد : در بررسی ها مشخص شد در تهران دو میلیون پلاک ساختمانی داریم که حدود ۲۲ هزار واحد آن ناایمن شناسایی شده است. در بین این مراکز واحد‌های دولتی، درمانی٬ بهداشتی، تجاری و آموزشی وجود دارد که در اثر بحران خسارت‌های زیادی در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: به قول آقای نجار شهر تهران در اثر زلزله ای بالای ۷ریشتر کن فیکون نخواهد شد، اما خسارات بسیاری به همراه خواهد داشت.

نوری گفت: وقتی در تهران پروانه ساختمانی پنج هزار متری گرفته می شود، اما ۳۰ هزار متر بارگذاری می شود، این به معنی وقوع حادثه و سودجویی عده ای می باشد.

وی به بارگذاری های بیش از اندازه در منطقه ۲۲نیز اشاره کرد و افزود: امروز شاهد حادثه های متعدد در این منطقه هستیم که به دلیل نگاه سودآورانه و اقتصادی بوده است.

نوری به شناسایی چالش‌های شهر تهران نیز اشاره کرد و گفت: ۱۰چالش اصلی و ۸۰ چالش فرعی برای شهر تهران احصا شده است که  محیط زیست و زلزله دو بحث بسیار جدی در این چالش ها است‌.

وی گفت: بحث تاب آوری شهر تهران به عنوان یکی از ۵ بحث کلیدی تهران در برنامه پنج ساله توسعه مطرح شده است و برنامه ریزی هایی نیز برای آن صورت  گرفته است‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز