خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه درسدن آلمان در گفت‌وگو با ایلنا:

سطح علمی دانشجویان آلمانی و ایرانی یکسان است/ تصمیمات آمریکا، تاثیری در رفتار و برنامه‌های دانشگاهی ما با ایران ندارد/ برخلاف ایرانی‌ها، دنبال اسم و عنوان نیستیم

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۰۲۲

استاد بیزنس انفورماتیک و صاحب کرسی در دانشگاه درسدن آلمان گفت: دانشجویان ایرانی از نظر علمی و متُدهای علمی معادل دانشجو‌های ما در آلمان هستند.

پروفسر اریک شوپ (استاد بیزنس انفورماتیک و صاحب کرسی در دانشگاه درسدن آلمان) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره جایگاه علمی ایران در جهان گفت: من بر اساس ۱۰ سال تجربه‌ای که با ایران در زمینه MBA و همکاری‌هایی که در زمینه مدیریت اجرایی با این کشور داشته‌ام، صحبت خواهم کرد، لذا براساس تجربه‌ام و ارتباط‌ها و فعالیت‌هایی که طی این ۱۰ سال داشتم، می‌گویم که دانشجویان ایرانی از نظر علمی و متُدهای علمی معادل دانشجو‌های ما در آلمان هستند.

وی ادامه داد: دانشجویان ایرانی کاملا انگیزه دارند و علاقه‌مند هستند که از مدل‌های بیزنسی و روش‌های ما بیاموزند. به طور کل از نظر من دانشجویان ایرانی علاقه‌مند به یادگیری هستند. ما در ترم تحصیلی گذشته یک امتحان و یک پروژه داشتیم که در آن ۲۰ نفر از دانشجویان دانشگاه درسدن و ۱۵ نفر دانشجو نیز از شیراز در یک کلاس درس سه واحدی در طول ترم شرکت و در کنار هم کار کردند. نتیجه آن کلاس‌ها به مان نشان داد که سطوح دانشجویان ایرانی و آلمانی در این زمینه معادل هم دیگر است، از طرفی ما همین نتیجه را در ترم قبل هم بدست آوردیم.

صاحب کرسی در دانشگاه درسدن آلمان درباره اعمال‌ تحریم‌های علمی آمریکا علیه ایران از جمله لغو ویزای ۱۲ نفر از دانشجویان ایرانی که در کالیفرنیا تحصیل می‌کردند، گفت: در جریان موضوع مورد خاص لغو ویزا نیستم، اما می‌دانم هم‌اکنون نیز یک تعدادی زیادی از ایرانیان به دانشگاه‌های آمریکا می‌روند و حتی پذیرش هم می‌گیرند و هیچ مشکلی نداشتند، اما شاید موارد خاصی هم وجود داشته باشد.

پروفسور شوپ در خصوص جذب دانشجویان ایرانی و تعامل دانشگاه‌‎های آلمانی با ایران توضیح داد: در خصوص کشور آلمان نیز باید بگویم که ما به هیچ وجه به این جنبه‌ها توجه نمی‌کنیم، زیرا درب نظام دانشگاهی ما روی تعاملات گشوده است و علاقه‌مند به تعامل هستیم. در واقع تصمیمات آمریکا روی رفتار و برنامه‌های ما هیچ تاثیری نمی‌گذارد، کما اینکه همکاری‌های ما توسعه یافته و نسبت به گذشته بیشتر هم شده است.

استاد بیزنس انفورماتیک دانشگاه درسدن آلمان در پاسخ به این سوال که برخی از روسای دانشگاه‎های ایران بر این باورند که دانشگاه‌‎های ایران در حال گذر از دانشگاه‎های نسل سوم هستند. از نظر شما دانشگاه‌های ایران تا چه مدت دیگر به دانشگاه‌های نسل چهارم خواهند رسید؟ گفت: من خیلی با این اصطلاحات آشنا نیستم. این موارد در کشورهای شما خیلی داغ است و ما در کشورمان کار خودمان را انجام می‌دهیم. ما در کشورمان خیلی دنبال اسم و عنوان نیستیم و تلاش می‌کنیم تحولاتمان را ذره ذره پیش ببریم.

صاحب کرسی در دانشگاه درسدن آلمان اظهار داشت: ما یک دانشگاه سنتی (Traditional) هستیم. آنچه که برای ما اهمیت دارد، این است که برنامه‌های داخل دانشگاه را به سرانجام برسانیم. همچنین برایمان مهم است که بدانیم این برنامه‌ها چقدر با نیازهای جامعه ارتباط دارند و همچنین چقدر می‌توانند برای دانشجویان ابعاد آموزشی داشته باشند.

قاسم سلیمی (عضو هئیت علمی بخش مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه شیراز و مسئول هماهنگ کننده تیم مجازی دانشگاه شیراز) در ادامه اظهارات پروفسور شوپ درباره جایگاه علمی ایران به خبرنگار ایلنا گفت: در حال حاضر آموزش عالی بین‌المللی شده و ما ناگزیر باید با تمام موسسات آموزش عالی دنیا برای تبادل دانش ارتباط داشته باشیم.

 عضو هئیت علمی بخش مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه شیراز تاکید کرد: دانشگاه‌های ما نیز در این زمینه فعالیت‌های خیلی خوبی را شروع کرده‌اند و واقعا جایگاه‌ دانشگاه‌های ایرانی هم دست کمی از دانشگاه‌های برتر دنیا ندارند. البته امکانات ما کمتر است، ولی همت ما برای تولید دانش بسیار بالاست. من امیدوارم این ارتباط با اتحادیه اروپا و جاهای دیگر بیشتر شود تا بتوانیم مرزهای علم و دانش را با هم پیش ببریم. از طرفی همواره در دنیا تبادلات علمی همیشه با مشکلاتی مواجه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز