خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی:

اقدامات اصلاحی باعث ناراحتی خیلی‌ها می‌شود/ زحماتمان را قربانی نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۹۸۷

رئیس سازمان بهزیستی گفت: مجلس نمی تواند بیش از 75 درصد اعتبارات ما را پرداخت کند، در هر صورت باید از این پیچ تاریخی عبور کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وحید قبادی دانا، رییس سازمان بهزیستی کشور، امروز 28 مهر، به مناسبت روزجهانی مبارزه با فقر، در مراسم بررسی مسائل و مشکلات سمن ها و خیریه ها گفت: سختی های همکاری بین موسسات و بهزیستی محصول بی اعتمادی بین بخش های دولتی و انجمن ها است. این دیوار بی اعتمادی بلند است و لازم است که از میان برداشته شود.

وی افزود: باید توجه کرد که دو سال از خدمت رسانی این دولت باقی مانده است. ما در این دو سال باقی مانده تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا معضلات بسیاری رفع گردد. امروز در وسط راه هستیم و انتظار داریم در پایان کار ما را قضاوت کنند. همچنین باید توجه کرد که بهزیستی نمی تواند بدون حضور مردم و سازمان های خیریه موفقیت چشم گیری بدست آورد.

قبادی دانا در ادامه گفت: تمهیدات الکترونیک کمک بسیاری در شفاف سازی سازمان کرد. این تسهیلات توانست اطلاعات موثقی را برای ما تهیه کند. 187هزار خانواده بعد از سالها به حق قانونی خود رسیدند. درباره املاک سازمان یافته بهزیستی شفافیت حاصل شد. به هیچ طریق دیگر نمی توانستیم 32 هزار ملک را وارسی کنیم. اما امروز با امکانات آی تی امکان رصد را به وسیله گزارشات مردم برای ما فراهم می کند. به هیچ عنوان نمی توانستیم 22هزار قرارداد سازمان را وارسی کنیم، بنابراین همه این قراردادها را در سایت شفاف سازی گذاشتیم تا گزارشات موثق برای ما حاصل شود.

وی افزود: ظرف یکماه سامانه ای تشکیل شد که بوسیله شماره ملی افراد را شناسائی می کرد. اتصال ما با ثبت احوال موجب شد افراد غیر مستحق از شبکه خدمت رسانی خارج شوند.

رئیس سازمان بهزیستی بیان کرد: در هیچ کدام از اصلاحات درون سازمانی به دنبال مچ گیری نیستیم. بلکه اصلاح ساختاری و سیستم هدف ما است.اگر سیستم اصلاح شود امکان فساد از بین می رود.

قبادی دانا اظهار کرد: انجمن هایی که می خواهند با بهزیستی کار کنند باید از این سازمان مجوز بگیرند. برای من سوال است که چرا انجمن های زیرمجموعه بهزیستی از وزارت کشور مجوز دریافت می کنند.ما تلاش می کنیم اخذ مجوز را تسهیل کنیم. این همکاری بهتری برای ما و انجمن ها ممکن می کند. تمام مجوزها بصورت الکترونیکی و در اسرع وقت صادر می شوند تا از رانت جلوگیری شود.

وی در ادامه اذعان کرد: 44هزار مرکز نیاز به نظارت مناسب دارند. سامانه دیدبان به این منظور تشکیل می شود تا نظارت بوسیله مردم انجام گیرد.

قبادی دانا گفت: ارزش های قوانین کار در نگاه بهزیستی و حاکمیت یکسان است. هم کارفرما و هم کارگر شهروند هستند و باید حقوقشان رعایت شود. اما قانون کار نمی تواند خودش را با بهزیستی هماهنگ کند. این مشکلاتی در استخدام معلولان بوجود می آورد.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: شرایط سختی در کشور حاکم است. مجلس می خواهد اعتبارات ما را تامین کند اما برایش ممکن نیست. باید از این پیچ تاریخی عبور کنیم. اما وقتی به ما اعلام می کنند که تنها 75 درصد بودجه را می پردازند چه می توان کرد؟

قبادی داناگفت: ما با کسانی که ادعا می کردند ان جی او ها محل پولشوئی است برخورد کردیم. اما درخواست کردیم ان جی او ها شفاف تر کار کنند. خیلی از بی اعتمادی ها از نسبت به انجمن ها وجود دارد.

وی افزود: اقدامات ما باعث ناراحتی بسیاری افراد می شود.مثلا مدیرانی که مراکز بهزیستی داشتند باید واگذار کنند. ولی با این ناراحتی ها مقابله می کنیم. ممکن است فلان مدیر سیاسی در مقابل تصمیمات ما جبهه بگیرد که چرا فرد مورد سفارشش را بکار نگرفته ایم. بعد بر علیه اقدامات ما سخنرانی کند. ما پرچممان سفید است از حقوق سازمان و تصمیمات خود نمی گذریم. زحماتمان را قربانی نمی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز