خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد؛

ایجاد نوآوری در پروژه‌‎های ورزشی/لزوم گسترش فعالیت‌های جسمانی در میان دانش‌آموزان

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۴۹۴

وزیر آموزش‌ و پرورش در پیامی به مناسبت هفته تربیت‌بدنی اعلام کرد: این وزارتخانه مصمم است با نوآوری و توجه به ویژگی‌های سنی دانش‌آموزان، مجموعه‌ای از طرح‌ها و پروژه‌های تربیت‌بدنی و ورزش را طراحی کند و به مرحله اجرا بگذارد که باعث ترویج و گسترش فعالیت‌های جسمانی بین دانش‌آموزان کشور شود.

به گزارش ایلنا، از ۲۶ مهر تا ۲ آبان هفته تربیت‌بدنی نامگذاری شده است؛ به همین مناسبت محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش‌ و پرورش در پیامی با اشاره به اینکه در هزاره سوم رواج زندگی ماشینی، آپارتمان‌نشینی و گسترش بهره‌برداری از فناوری‌های نوین، کودکان و نوجوانان را به یکجانشینی و بهره‌برداری از فعالیت‌های فراغتی توأم با سکون سوق داده است، تصریح کرد: وزارت آموزش‌ و پرورش مصمم است با نوآوری و توجه به ویژگی‌های سنی دانش آموزان، مجموعه‌ای از طرح‌ها و پروژه‌های تربیت‌بدنی و ورزش را طراحی کند و به مرحله اجرا بگذارد که باعث ترویج و گسترش فعالیت‌های جسمانی بین دانش‌آموزان کشور شود.

در متن پیام وزیر آموزش‌ و پرورش آمده است: «در طول عمر، در حفظ سلامت جسم خویش کوشا باشید» امام حسین (ع)؛

در همزمانی هفته تربیت‌بدنی و ورزش با اربعین حسینی، شمیم جوانمردی، آزادگی، عدالت‌خواهی، ظلم‌ستیزی، شجاعت و ایثارگری، گستره جامعه ورزش کشور را عطرآگین کرده است.

سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش با تأکید بر تعلیم و تربیت تمام ساحتی، فرصت ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری و حمایت از برنامه‌های جذاب، شاداب و پرطرفدار تربیت‌بدنی و ورزش دانش‌آموزی فراهم آورده است و در سایه آموزه‌های آن، تربیت‌بدنی نقش تعیین‌کننده‌ای در تکوین شخصیت و ارتقای سطح توانمندی، سلامت و شادابی دانش آموزان ایفا خواهد نمود.

در این پیام آمده است: در هزاره سوم رواج زندگی ماشینی، آپارتمان‌نشینی و گسترش بهره‌برداری از فناوری‌های نوین، کودکان و نوجوانان را به یکجانشینی و بهره‌برداری از فعالیت‌های فراغتی توأم با سکون سوق داده است.

این پدیده نه ‌تنها سواد حرکتی این نسل را تنزل داده است. بلکه کاهش سن ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر و گسترش آن، هشداری جدی پیش روی رهبران و سیاستگذاران جوامع نوین قرار داده است.

وزارت آموزش‌ و پرورش مصمم است با نوآوری و توجه به ویژگی‌های سنی دانش‌آموزان، مجموعه‌ای از طرح‌ها و پروژه‌های تربیت‌بدنی و ورزش را طراحی کند و به مرحله اجرا بگذارد که باعث ترویج و گسترش فعالیت‌های جسمانی بین دانش‌آموزان کشور شود.

بدیهی است، توسعه و ارتقای پایدار تربیت‌بدنی و ورزش در سطوح ملی و بین‌المللی کلیه کشورها، ریشه در تربیت‌بدنی و ورزش دانش‌آموزی آن کشورها دارد. در کشور ما نیز، ریشه و بنیان شجره ورزش همگانی و قهرمانی را باید در تربیت‌بدنی آموزشگاهی جستجو نمود.

در این پیام ضمن گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی و ورزش تصریح شده است: بی‌شک معلمان و مربیان سخت‌کوش و شریف تربیت‌بدنی به‌عنوان رکن اصلی، نقش بی‌بدیل و تعیین‌کننده‌ای در ایجاد و استقرار جنبش ملی ورزش دانش‌آموزی کشور دارند که از یکایک این عزیزان صمیمانه تشکر و سپاسگزاری می‌نمایم.

 از دانش‌آموزان گرامی و فرزندان خویش نیز می‌خواهم که با بهره‌مندی از فرصت‌های به وجود آمده و شرکت جستن در فعالیت‌های مفرح تربیت‌بدنی مدارس و برنامه‌های ورزشی محلات، سلامت، شادابی، توانمندی و مهارت‌های خویش را ارتقا بخشند.

از والدین گرامی انتظار دارم همچون گذشته، با دغدغه داشتن فرزندانی بااخلاق، سالم، بانشاط، ماهر، جمع‌گرا مسؤولیت‌پذیر، وظیفه‌شناس و خودباور، حمایت لازم را از شرکت فرزندان خویش در برنامه‌های سلامت بخش و نشاط‌آفرین تربیت‌بدنی به عمل‌ آورند.

از مدیران پرتلاش مدارس سراسر کشور و همچنین از سازمان‌ها و نهادهای سهیم و مؤثر درخواست می‌نمایم برای داشتن یک ملت فعال و پرافتخار از تربیت‌بدنی دانش‌آموزان قویا حمایت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز