خبرگزاری کار ایران

شانه ساز:

توسعه همکاری ها در حوزه دارو با کشورهای منطقه مدیترانه شرقی

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۱۳۰

رییس سازمان غذا و دارو گفت: همکاری‌های ایران با کشورهای منطقه مدیترانه شرقی می‌تواند در زمینه صادرات دارو و تجهیزات پزشکی، انتقال دانش فنی و توانمندسازی این کشورها انجام شود.

به گزارش ایلنا، محمدرضا شانه ساز در حاشیه برگزاری شصت وششمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای مدیترانه شرقی، درخصوص همکاری‌های مشترک با کشورهای منطقه مدیترانه شرقی، افزود: به دنبال این هستیم که توانمندی‌های خود را با کشورهای منطقه به اشتراک بگذاریم و از طرفی، به دنبال منافع اقتصادی برای کشور خود نیز هستیم؛ کشورهایی مانند تونس و لبنان از نظر نیروی انسانی و اقتصادی توان مناسبی داشته و بودجه‌های مناسبی برای دارو اختصاص می‌دهند.

وی ادامه داد: این همکاری‌ها دو طرفه خواهد بود، به طور مثال، کشور تونس ۵۱ کارخانه داروسازی دارد و ۷۰ درصد داروها را در داخل تولید می‌کنند و همکاری متقابل با این کشورها برای ما می‌تواند مفید باشد.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: همکاری‌های بین المللی از نظر ارزی و صادرات دارو برای ایران مناسب خواهد بود. زیرا ظرفیت تولید دارو در ایران ۴ تا ۴.۵ برابر نیاز کشور است و در نتیجه به دنبال ایجاد بازارهای جدید هستیم تا هزینه‌های جذب نشده شرکت‌های دارویی ایران کاهش پیدا کند و در نتیجه قیمت دارو در کشور از نظر اقتصادی برای مصرف کننده‌های داخلی پایین‌تر باشد.

شانه ساز گفت: در حال حاضر همکاری مشترک با لبنان پیشرفت خوبی دارد و برنامه زمان بندی برای همکاری با کشور تونس هم اعلام می‌شود تا همکاری‌های متقابل در حوزه دارو انجام شود. علاقه‌مندی برای استفاده از دارو و تجهیزات پزشکی ایران در کشورهای منطقه مدیترانه شرقی وجود دارد و ظرفیت ایران بیشتر از تصور و انتظار آنها است و خودشان ضمن بازدید از شرکت‌های ایرانی مشاهده کردند که بالاترین استانداردها برای تولید دارو در ایران رعایت می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز